ابراز نگرانی کمیسر آنروا از تکرار وضعیت غزه در لبنان

کمیسر آنروا با بیان اینکه اردوگاه‌های فلسطینی در لبنان در پی تشدید حملات رژیم صهیونیستی خالی شده است، گفت: متأسفانه آوارگی بخش مکرر از تاریخ فلسطینیان است.

به گزارش ایسنا، «فیلیپ لازارینی» کمیسر آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) گفت که اکثر آوارگان فلسطینی که در اردوگاه‌های جنوب لبنان یا نزدیک بیروت زندگی می‌کنند، به دنبال تشدید حملات اسرائیل ناگزیر به کوچ شده‌اند.

او که با خبرگزاری رویترز گفت‌وگو می‌کرد، افزود: آژانس به ارائه خدمات به آسیب‌پذیرترین افراد باقی مانده ادامه می‌دهد اما متأسفانه آوارگی مکرر بخشی از تاریخ فلسطینیان است.

لازارینی در ادامه اظهار داشت: اکنون این، بخشی از وضعیت اسفناک (فلسطینان) است اما اگر با آنچه اخیراً در غزه رخ داده است مقایسه کنید، ممکن است شنیده باشید که چگونه مردم را دائماً مانند توپ پینگ پنگ جابجا می‌کنند و یکی از ترس‌ها این است که ما وضعیتی مشابه آنچه را تاکنون در غزه دیده‌ایم، تکرار کنیم.

رژیم صهیونیستی طی سه هفته گذشته حملات خود را در سراسر جنوب لبنان و ضاحیه جنوبی بیروت که منطقه‌ای پرجمعیت است، افزایش داده و برای بیش از ۱۰۰ شهر در جنوب لبنان و محله‌های نزدیک پایتخت هشدار تخلیه صادر کرده است.

به گزارش رویترز، این، شامل هشدار تخلیه و حمله به اردوگاه آوارگان فلسطینی برج البراجنه در ضاحیه جنوبی بیروت و اردوگاه آوارگان فلسطینی رشیدیه در نزدیکی شهر ساحلی صور در جنوب است.

بسیاری از فلسطینی‌ها پس از تاسیس رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ وارد لبنان شدند و فرزندان آنها در ۱۲ اردوگاه پناهندگان در سراسر این کشور زندگی می‌کردند که میزبان حدود ۱۷۴ هزار پناهنده فلسطینی بود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072115937
  • خبرنگار : 71443