نماینده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان:

اخذ پروانه تخصصی برای بنگاه‌های مشاور املاک ضروری است

نماینده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل تشدید نظارت بر بنگاه‌های معاملات املاک و ضرورت اخذ پروانه تخصصی توسط بنگاه‌های مشاور املاک را یکی از ضروریات مهم عنوان کرد.

جواد مینوئی ۲۱ مهر در کارگاه آموزشی تخصصی برای مشاورین املاک شهرستان سرعین که با هدف ارتقاء دانش حقوقی برگزار شد، بر تشدید نظارت بر بنگاه‌های معاملات املاک و ضرورت اخذ پروانه تخصصی توسط بنگاه‌های مشاور املاک در شهرستان سرعین  تاکید کرد.

مینوئی هدف از برگزاری کارگاههای آموزشی را ارائه گواهینامه معتبر برای مشاورین املاک عنوان کرد و آن را بسیار مفید دانست و تاکید کرد که این گونه کارگاههای آموزشی باید بصورت مستمر ادامه یابد تا متصدیان مشاورین املاک از دانش حقوقی در انجام وظایفشان آشنایی کافی داشته باشند. 

نماینده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل گفت: صاحبان بنگاه‌های مشاور املاک باید به این حرفه به شکل یک فعالیت کاملاً حرفه‌ای و تخصصی نگاه کنند و پس از طی دوره‌های آموزشی و اخذ نمره قبولی نسبت به اخذ پروانه تخصصی املاک اقدام کنند.

مینوئی به چند مورد از  قالب عمده تخلفات از قبیل اخذ کمیسیون اضافه، عدم ارائه کد رهگیری یا مبایعه‌نامه، عدم عودت وجوه دریافتی، ثبت قرارداد مشکل‌دار، درج آگهی، اجاره و معامله اشخاص غیر، تبانی و تحریک موجران و سایر (فاقد مجوز، فحاشی و...) اشاره و تذکرات لازم را در این خصوص ارائه و تاکید کرد: به اخطاریه های ارائه شده از طرف اتحادیه توجه ویژه داشته و هر چه سریعتر موارد اخطاریه را با هماهنگی اتحادیه حل کنند تا دچار مشکلاتی از قبیل پلمب نشوند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403072115901
  • خبرنگار :