مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان خبر داد:

برگزاری ۴۲ جشنواره در قالب رویدادهای گردشگری استان اردبیل

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: ۴۲ جشنواره در قالب رویدادهای گردشگری استان اردبیل در نظر گرفته شده که تاکنون تعدادی از این جشنواره‌ها برگزار شده است.

حسن محمدی ادیب ۲۱ مهر در جمع خبرنگاران گفت: ۴۲ جشنواره در قالب رویدادهای گردشگری استان اردبیل در نظر گرفته شده است که تاکنون تعدادی از این جشنواره‌ها از قبیل جشنواره سیب و انگور در مشگین شهر و جشنواره گردو در روستای ثمرین برگزار شده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل افزود: در سالی که مزین به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» است همکاران ما تلاش می‌کنند تا با برگزاری رویدادهای مختلف به تحقق این شعار در توسعه اقتصاد گردشگری و شور و نشاط اجتماعی کمک کنند که قطعا در این زمینه ضروری است تا سایر نهادها نیز به وظیفه خطیر خود اقدام و بستر توسعه این بخش را مهیا کنند.

وی تاکید کرد: در جشنواره گردوی ثمرین که برای اولین بار برگزار شد، شاهد رونمایی از لوح ثبت این رویداد در تقویم ملی رویدادهای گردشگری هستیم و قطعا در سال‌های آینده این رویداد با گستردگی خاص و تنوع ویژه برگزار و فرصت معرفی توانمندی‌های این شهر را در ابعاد مختلف فراهم می‌آورد.

محمدی ادیب ادامه داد: برای خروج شهر ثمرین از بن‌بست و همچنین تحول و تحرک بیشتر به ویژه در حوزه گردشگری انتظار می‌رود تا زیرساخت‌های ارتباطی تقویت شده و ضعف و کاستی‌های موجود برای سال‌های آینده رفع شود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل خاطرنشان کرد: در ادامه روند برگزاری جشنواره‌ها، هفته آینده جشنواره گردوی کلور بعد از آن جشنواره «به» یا «هیوا» و در جمعه ۱۱ آبان ماه نیز جشنواره انار را در نمهیل شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در فصل زمستان نیز جشنواره‌های گردشگری متعدد در سرعین، مشگین‌شهر و خلخال با هدف جذب گردشگران و مخاطبان سفر برگزار خواهد شد تا ما بتوانیم از شرایط پیش آمده برای تقویت نظام گردشگری و در کنار آن تقویت زیرساخت‌ها بهره کامل را ببریم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403072115880
  • خبرنگار :