رییس جمعیت هلال احمر اعلام کرد

ارسال اقلام دارویی ایران به بیروت / تجهیز بیمارستانی دیگر در مرز لبنان

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه بیش از ۸ هزار نفر از متخصصین تاکنون برای اعزام به لبنان و ارایه خدمات درمانی ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: با توجه به حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان هلال احمر ایران در مرز سوریه و لبنان، یک بیمارستان دیگر را برای کمک به جنگ‌زدگان لبنان برپا می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، پیر حسین کولیوند درباره بیمارستان صحرایی هلال احمر ایران در مرز سوریه و لبنان که مورد حمله و تهاجم رژیم صهیونستی قرار گرفته، گفت: جمعیت هلال احمر بر اساس وظیفه ذاتی خود و اقدامات بشردوستانه و بین المللی باید به مصدومین، مجروحین و آوارگان کمک کند.

وی با بیان اینکه در نزدیکی‌های مرز سوریه و لبنان یک بیمارستان صحرایی بنا کردیم، افزود: با توجه به اینکه در لبنان بیمارستان‌ها را رژیم صهیونی بمباران می‌کند، خیلی از بیمارستان‌ها در لبنان تخلیه شده‌اند. بنابراین در سوریه این کار را کردیم که بتوانیم به آوارگان و مجروحین کمک می‌کنیم. علاوه بر بیمارستان، محلی برای اسکان آوارگان در نظر گرفته بودیم که آن هم به تعداد قابل توجهی آوارگان را می‌توانست پوشش و اسکان دهد.

تخریب بیمارستان و انبارهای دارویی و زیستی هلال احمر ایران در مرز سوریه و لبنان

کولیوند با بیان اینکه انبارهای دارویی، تغذیه‌ و زیستی در کنار این بیمارستان بودند که متاسفانه با ۱۰ موشک مورد هدف قرار گرفت و کاملاً از بین رفتند، گفت: این حرکات و جنایت‌ها مانع ادامه فعالیت ما نمی‌شود.

ادامه امدادرسانی تیم‌های اضطراری هلال احمر در مرز لبنان

ارسال دوباره اقلام دارویی

وی با بیان اینکه اکنون دبیرکل جمعیت هلال احمر به همراه تیم‌های اضطراری آنجا هستند و فعالیت امدادی خود را ادامه می‌دهند، افزود: خوشبختانه به نیروهای ما آسیبی نرسید؛ ولی بیمارستان، آمبولانس‌ها و انبارها کاملا از بین رفته و امروز همراه هواپیمایی که دکتر قالیباف به بیروت می‌رود اقلام دارویی خود را ارسال کردیم.

اعلام جنایت صهیونیست‌ها به سازمان ملل و صلیب سرخ جهانی

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه از هر طریقی برای کمک به مردم لبنان واقعاً دریغ نمی‌کنیم و اقدام می‌کنیم ادامه داد: البته این جنایت را بلافاصله به رئیس فدراسیون صلیب سرخ و رئیس کمیته صلیب سرخ و سازمان ملل اطلاع داده و خواسته شد علاوه بر محکومیت این حادثه یک اقدام عملی برای پیشگیری از برخورد با مراکز درمانی و مراکز امدادی و آمبولانس‌ها انجام شود.

کولیوند با بیان اینکه دوشنبه جلسه‌ای به صورت مجازی با رئیس فدراسیون هلال احمر و رئیس صلیب سرخ و هلال احمر جهانی برای تعیین تکلیف برگزار می‌شود، گفت: تمام اقداماتی که خلاف موازین است و به عنوان یک نقض حقوق بشردوستانه محسوب می‌شود، مستندات آن جمع آوری کردیم؛ همان کاری که برای غزه انجام و به دادستان بین‌الملل ارائه دادیم. برای لبنان هم این موارد را انجام و حتماً ارائه می‌دهیم. ۸۶ کشور را در غزه همراه خود کرده‌ایم و برای این موضوع هم بیشتر کشورها را همراه خود می‌کنیم؛ چون یک جنایت جنگی است و مسئولین هلال احمر و صلیب سرخ همه کشورها باید از کیان و حرفه خود دفاع کنند و نباید عقب نشینی کنند.

لزوم ورود صلیب سرخ جهانی و جلوگیری از حملات جنایتکارانه

وی با بیان اینکه اگر امروز عقب نشینی کنیم فردا بچه‌های ما به ما ایراد می‌گیرند افزود: چهارم آبان ماه در مجمع جهانی صلیب سرخ بیشتر مطالب را تشریح می‌کنم و کشورهای بیشتری را همراه می‌کنم اما چیزی که خیلی مهم است یک اجماع عمومی است که از ادامه این نقض حقوق بشر دوستانه و حملات جنایتکارانه جلوگیری کند.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه رژیم صهیونی همه چیز را زیر پا گذاشته و به هیچ چیز پایبند نیست، ادامه داد: هم غزه و هم لبنان را به یک نمایشگاه کاملی از انواع و اقسام جنایت‌های جنگی تبدیل کرده است، لذا صلیب سرخ جهانی به عنوان وظیفه ذاتی باید اقدامی کند.

کولیوند با بیان اینکه بیمارستان صحرایی هلال احمر ایران در مرز سوریه و لبنان که مورد حمله و تهاجم قرار گرفته هنوز به بهره‌برداری نرسیده بود و قرار بود پذیرش انجام دهد، ۵۶ تخت خوابه بود، گفت: این بیمارستان به بخش‌های آی سی یو، سی سی یو، اتاق عمل و بخش‌های بستری مجهز و یک بیمارستان کامل بود که می‌توانست خدمات خیلی خوبی را به مجروحین، مصدومین و نیازمندان ارائه دهد.

ادامه تلاش‌ها برای امدادرسانی به آوارگان جنگی

وی با بیان اینکه اقلام امدادی، زیستی، دارویی و آمبولانس‌های مستقر در این بیمارستان در آتش سوخت، اما تلاش‌ها برای خدمت به آوارگان جنگی ادامه دارد، افزود: مجددا یک بیمارستان دیگر را برای کمک به جنگ زدگان لبنان برپا می‌کنیم و به خدمات خود به مردم جنگ زده لبنان ادامه می‌دهیم.

هلال احمر ایران در حال تجهیز بیمارستانی دیگر برای خدمت‌رسانی به جنگ‌زدگان لبنان

ثبت‌نام بیش از ۸۰۰۰ متخصص ایرانی برای اعزام به لبنان

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه یک بیمارستان دیگر که در ۴۰ کیلومتری این بیمارستان صحرایی و تخلیه است را تحویل گرفته‌ایم و در حال تجهیز این بیمارستان هستیم، ادامه داد: هلال احمر کار بشردوستانه و کمک به جنگ زدگان را تعطیل نمی‌کند، بیش از ۸ هزار نفر از متخصصین تاکنون برای اعزام به لبنان ثبت نام کرده‌اند و ساماندهی و سازماندهی‌ها برای اعزام انجام شده و بر اساس نیاز این متخصصین را اعزام می‌کنیم.

ارسال کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم

کولیوند با بیان اینکه  کمک‌های مردمی نقدی و غیر نقدی نیز خیلی سریع از طریق کریدورهای امن هوایی، زمینی و دریایی به لبنان ارسال خواهد شد، گفت: به جز کمک های نقدی، اقلام غیر نقدی مثل کنسروجات و اقلام زیستی مثل وسایل پخت و پز که برای زیست انسانی ضرورت دارد مورد نیاز مردم جنگ زده لبنان است.

وی اظهار کرد: درخواست امدادگران هلال‌احمر برای اعزام به لبنان و امدادرسانی به مردم فوق العاده زیاد است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403072115879
  • خبرنگار : 71955