عفو بین‌الملل: اسرائیل به سرپوش گذاشتن بر نسل‌کشی در غزه ادامه می‌دهد

عفو بین‌الملل اعلام کرد که رژیم صهیونیستی با ممانعت از ورود خبرنگاران به مناطق فلسطینی به ویژه نوار غزه، به سرپوش گذاشتن بر جنایات و نقض‌های جنگ نسل‌کشی در غزه ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، «احمد کرعود» عضو عفو بین‌الملل-شعبه تونس در کنفرانس مطبوعاتی که در پایتخت تونس با عنوان «صدای فلسطین، نواهای آزادی و ندای حقوق بشر» داشت، اعلام کرد: ممانعت رژیم اشغالگر از ورود خبرنگاران خارجی به مناطق فلسطینی به ویژه نوار غزه با هدف سرپوش گذاشتن بر جنایات در حق غیرنظامیان و نقض‌های بزرگی که در سطح نسل‌کشی است، انجام می‌شود.

کرعود اظهار کرد: خبرنگار در فلسطین تنها انتقال‌دهنده خبرها نیست بلکه شاهد بر اتفاقات است و به همین دلیل رژیم اشغالگر با ورود آنها مخالفت می‌کند تا مانع از آن شود که آنها شاهد جنایات شنیعی باشند که ارتش آن مرتکب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، این عضو عفو بین‌الملل گفت: حملات رژیم اشغالگر اسرائیلی به خبرنگاران فلسطینی موجب شهادت بیش از ۱۶۰ تن از آنها شد و علاوه بر این تعداد دیگری از آنها زخمی و دچار نقص عضو شده و یا بازداشت شدند.

چهارشنبه دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه اعلام کرد که با شهادت «محمد الطنانی» عکاس شبکه ماهواره‌ای «الاقصی»، تعداد خبرنگاران فلسطینی که از زمان آغاز جنگ نسل‌کشی در نوار غزه یعنی از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به شهادت رسیدند، به ۱۷۶ تن رسید.

در طول یک سال نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه، تعدادی از نهادهای فلسطینی و بین‌المللی درباره حملات ارتش این رژیم به خبرنگارها در نوار غزه هشدار دادند اما این رژیم با وجود اینکه خبرنگارها لباس فرم و کلاه خبرنگاری دارند، باز هم آنها را هدف قرار می‌دهد و به این شکل تمامی هشدارهای بین‌المللی داده شده را به چالش می‌کشد.

رژیم اشغالگر صهیونیستی از اکتبر ۲۰۲۳ با حمایت آمریکا و با نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت درباره لزوم توقف فوری جنگ غزه و دستورالعمل‌های دادگاه بین‌المللی دادگستری جهت تلاش برای ممانعت از نسل‌کشی و بهبود شرایط انسانی در غزه، به نسل‌کشی در این منطقه محاصره شده ادامه می‌دهد که در نتیجه آن بیش از ۱۴۰ هزار فلسطینی شهید و زخمی و بیش از ۱۰ هزار تن دیگر مفقود شدند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072115850
  • خبرنگار : 71496