رئیس محیط زیست سروستان اعلام کرد:

خروج بیش از ۳ هکتار از عرصه‌های تصرفی دریاچه مهارلو از دست متصرفان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سروستان از بازگشت بیش از ۳ هکتار از عرصه‌های تصرفی دریاچه مهارلو به محیط زیست این شهرستان خبر داد و گفت: این میزان از اراضی ملی تالاب مهارلو حوزه استحفاظی شهرستان سروستان از دست متصرفان خارج شد و به محیط زیست بازگشت.

منصور شیروانی شیری امروز، ۲۱ مهرماه در حاشیه بازدید از تالاب مهارلو با ارائه گزارشی در این زمینه گفت: به دستور دادستان شهرستان سروستان و با قطعیت حکم اراضی ملی تصرفی ازطرف دادگاه تجدید نظر شهرستان با همکاری پاسگاه انتظامی کوهنجان و رئیس و کارشناسان منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان سروستان اراضی همجوار پاسگاه محیط‌بانی مهارلو از دست متصرفان خارج شد و به محیط زیست بازگشت.

وی ادامه داد: این اراضی در سال‌های قبل تخریب و تصرف شده بود و پس از پیاده کردن نقشه و تعیین حدود توسط نهرکن با تنظیم صورتجلسه از دست متصرفان خلع ید انجام و تحویل محیط زیست شد.

شیروانی شیری با اشاره به آسیب‌هایی که دریاچه مهارلو را تهدید می‌کند، گفت: قانون خط قرمز ما در برخورد با متخلفان است. اراضی پیرامون دریاچه مهارلو در محدوده مدیریت محیط زیست قرار دارد و همه افراد باید حریم آن را رعایت کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سروستان ادامه داد: در این زمینه قانون با هیچکس مماشات نخواهد کرد. حفظ و نگه‌داری از مواهب دریاچه مهارلو موضوع مهمی است که از اولویت‌های محیط زیست شهرستان سروستان به‌شمار می‌آید.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403072115843
  • خبرنگار :