امسال صورت گرفت؛

ایجاد بیش از ۴ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد خراسان جنوبی

مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی از ایجاد ۴ هزار و ۶۷۱ فرصت شغلی برای مددجویان تحت پوشش این نهاد  در امسال خبر داد.

محمد عرب، در گفت و گو با ایسنا با اشاره به میزان بیماران صعب‌العلاج و خاص خدماتی که توسط کمیته امداد ارائه شده است، گفت: حدود 3 هزار بیمار صعب‌العلاج و خاص در خراسان جنوبی هستند که از ابتدای امسال تا به امروز دو هزار و ۶۱۲ نفر از خدمات بیمه استفاده کردند.

 مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه به جز خدمات صندوق بیماران صعب‌العلاج، کمیته امداد خدماتی دیگری برا افراد تحت پوشش بیمه می‌دهد، بیان کرد: تمامی هزینه‌های درمانی معتبری که از محل صندوق بیماران صعب‌العلاج قابل پرداخت نیست از سرفصل درمان طبق الزامات کمیته امداد پرداخت می‌شود، شامل اسکان، ایاب ذهاب، تجهیزات دارو است.

وی افزود: بیماران خاص در سطح استان حدود ۱۵۴ نفر هستند که برخی از بیماری‌های خاص عبارتند از: ام اس، هپاتیت، تالاسمی، پیوند کلیه که این آمار در بیماران صعب‌العلاج به ۲۸۴۸ نفر می‌رسد و برخی از بیماری‌ها مانند سرطان، قلبی، تنفسی، گوارشی، سرع زیر مجموعه این گروه بیماری است.

عرب بیان کرد: درخصوص پرداخت هزینه‌های بیماری، ضمن اینکه بیمار از فرانشیزهای بیمه پایه و تخفیفات دولتی تا دهک سوم استفاده می‌کند، کمیته امداد استان به منظور کاهش هزینه‌های بیمار تحت حمایت با معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تفاهم‌نامه‌ای امضاء کردند که طبق این تفاهم‌نامه هزینه‌های بستری در تمامی بیمارستان‌های دولتی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی سطح استاندر قالب تقبل هزینه پرداخت می‌شود.


عرب با اشاره به فعالیت‌های کمیته امداد جهت توانمندسازی مددجویان، ادامه داد: ایجاد اشتغال، تامین مسکن، توزیع جهیزیه و اقلام ضروری، کمک‌های درمانی، حامی‌یابی برای ایتام و برنامه‌های آموزشی و فرهنگی سرلوحه خدمات برای مددجویان تحت حمایت در جهت توانمندسازی آنها است.

وی در خصوص جایگاه کمیته امداد در اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی، بیان کرد: جایگاه کمیته امداد در اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی در جامعه ملموس است به طوری که براساس برنامه‌ریزی انجام شده توسط کمیته امداد خراسان‌جنوبی امسال ۴ هزار و ۶۷۱ فرصت شغلی توسط این نهاد ایجاد خواهد شد و سال گذشته نیز حدود ۴ هزار و ۷۳۸ فرصت شغلی توسط این نهاد ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه حوزه عمران و مسکن یکی از مهم‌ترین رسالت‌های کمیته امداد در خدمت به جامعه هدف است، تصریح کرد:  سال گذشته ۱۴۲۷ واحد مسکن مددجویی احداث، تکمیل و تحویل مددجویان شد و امسال نیز ساخت واحد مسکن را در قالب نهضت ملی مسکن و تفاهم‌نامه دو و یا چند جانبه را در برنامه داریم.

عرب با بیان اینکه در حوزه حمایت‌ از خانواده‌ها کمیته امداد اقدامات چشمگیری داشته است، گفت: کمیته امداد خراسان جنوبی در حوزه حمایت از خانواده‌های تحت سرپرستی این نهاد، اقدامات چشمگیری انجام داده است، مانند توزیع اقلام ضروری، جهیزیه و کمک به درمان بیماران تحت پوشش، در لیست برنامه‌های حوزه حمایت و سلامت این مجموعه قرار دارد به عنوان مثال در هفته دولت امسال ۴۷۶ سری جهیزیه و ۳۷۶ قلم لوازم ضروری به مددجویان تحت حمایت اهدا شده است.

وی یادآورشد: سال گذشته جشن خودکفایی ۲ هزار و ۱۳۶ مددجوی تحت پوشش کمیته امداد با عنوان «بلندای همت» برگزار شد و امسال نیز برای برگزاری جشن خودکفایی ۲هزار و ۶۶۰ مددجو را در برنامه داریم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403072115839
  • خبرنگار :