خودم نبودم اما قلبم در پرسپولیس بود 

فرزند نجیب محله عباسی در آن‌سوی تبریز برگشته تا به وقت اهتزازِ پرچم‌ها دوباره نغمه‌های ترکی را زیر گوش اردوگاه قرمز نجوا کند و قصه های حماسی را سطر به سطر برای سربازان جوان بخواند. 

به گزارش ایسنا، روزنامه قدس با این مقدمه نوشت: آقاکریم برگشته تا سکوها برای مردی در نقش کوراغلو اسپند دود کنند و ریسه ببندند تا پاییز به روشنی سپری شود و قند در دل دوآتشه‌ها آب شود. وقتی گاریدو به کهنه سوار بااخلاق خوشامد می‌گوید و ستاره‌ها صفحات شخصی خویش را به عشقش آذین می‌بندند، لابد قرار است با ترک اوغلان اتفاقات خوشرنگ‌تری بیفتد. 
آقا کریم باقری پس از عقد قرارداد با سرخ‌ها تمایلی به حرف زدن نداشت، اما در برابر اصرار و ابرام یک قلم بدست زیرخاکی کوتاه آمد و چند جمله تحویلمان داد.این شما و این تفنگ‌داری که آرپی‌جی‌های مرگبارش در گذر زمان از یادها و خاطره‌ها نگریخته است. 

تبریک. انتظارها به سر رسید و دوباره به خانه برگشتید آقای باقری؟ 
یک سال از خانه‌ام دور بودم اما قلبم با پرسپولیس بود و دلم اینجا. من یک عمر برای پرسپولیس بازی کردم و سال‌ها روی نیمکت نشستم و با این تیم زندگی کردم.

چی شد که تصمیم گرفتید برگردید؟ 
آقای درویش محبت کردند و از من خواستند در کادرفنی کنار آقای گاریدو باشم. ایشان همیشه لطف داشته و پیشکسوتان پرسپولیس را فراموش نکرده.خوشحالم شرایطی فراهم شد روی نیمکت در کنار آقای گاریدو، افشین و سید جلال و دیگر دوستان بنشینم و تجربیاتم را در اختیار جوان‌ها قرار دهم. 

آقای گاریدو در صفحه شخصی‌اش به شما خوشامد گفته. 
او به‌عنوان یک سرمربی حرفه‌ای خوشبختانه تا امروز نتایج خوبی در پرسپولیس گرفته و با درایت و ارائه پلن‌های مناسب رضایت میلیون‌ها هوادار را جلب کرده است. امیدوارم تیم با همین سرعت پیش برود و هم در لیگ و هم در آسیا نتایج قابل قبولی بگیرد. همه ما باید دست به دست هم دهیم و برای سربلندی پرسپولیس بزرگ متحد و یکدل گام برداریم.

هنگام عقد قرارداد آقای خوردبین هم در باشگاه حضور داشت. 
محمود خان جزو لاینفک باشگاه است و تمام عمرش را صرف خدمت بی منت در پرسپولیس کرده است. خوشحالم که می‌بینم با محوریت باشگاه، قدیمی‌ها در صحنه حضور دارند و به تیم روحیه می دهند.

قراردادت تا کی هست آقا کریم؟ 
من تا آخر فصل قرارداد بستم، اما تا هر وقت و هر جا که دوستداران پرسپولیس بخواهند با جان و دل حاضر خواهم بود و خوشحالم در این سال‌ها همواره از حمایت‌های مردم برخوردار بودم. 

شما تجربه بازی در باشگاه‌های بزرگ اروپا همچون آرمینیا بیله فلد و چارلتون را در رزومه‌ات داری. فکر می‌کنی این پتانسیل در فوتبال امروز ایران وجود دارد که به بوندس‌لیگا و پریمیر لیگ بازیکن صادر کنیم؟ 
ایرانی‌ها همیشه لژیونرهای شایسته‌ای بودند و خارج از مرزها خوب کار کردند. وقتی مهدی طارمی در اینتر می‌درخشد حتماً بچه‌های دیگر نیز از ظرفیت بازی در سطح اول فوتبال اروپا برخوردارند. فوتبال ایران دریای استعداد است و با کشف استعدادها می‌توان در عرصه‌های بین‌المللی خوش درخشید. 

۱۴ سال از آویختن کفش‌های کریم باقری گذشته. فوتبال در این سال‌ها چه تغییری کرده است آقا کریم؟ 
با گذر زمان فوتبال به یک صنعت تبدیل شده و مرزها را پشت سر گذاشته است. امروز به واسطه پیشرفت فوتبال در چهارگوشه جهان دیگر فاصله‌های گذشته در زمین بازی به چشم نمی‌خورد و به همین دلیل نتایج فوتبال نزدیک و غیرقابل پیش بینی شده. در فوتبال امروز دیگر هیچ تیمی از پیش بازنده نیست. 

تفنگ‌داری با ۸۷ بازی و ۵۰ گل ملی،به این تیم ملی چقدر امیدوار است؟ 
ما تیم خوب و هماهنگی داریم و بازیکنان باتجربه‌ای در خدمت تیم ملی هستند. من برای تیم کشورم در مسیر رسیدن به جام جهانی آرزوی بهترین‌ها را دارم و امیدوارم در بازی با قطر نتیجه دلخواه را بگیرند و صدر را بدست بیاورند. 

در این مدت که نبودی با رفقای قدیمی ارتباط داشتی؟ 
بله ارتباطات هست و دوستان همیشه به من لطف داشتند. در مراسم مادرم فوتبالی‌ها سنگ تمام گذاشتند و در کنارم بودند.دوران فوتبال زودگذر است و آنچه باقی می‌ماند رفاقت‌ها و فتوت‌هاست. امیدوارم در مراسم خیر دوستانی که تسلای خاطرم بودند جبران کنم. 

هر بار که با هم حرف می‌زنیم به ۸ آذرماه ۱۳۷۶ فلش‌بک می‌زنیم. 
یادش بخیر.برای آنکه پس از ۲۰ سال به جام جهانی برویم حماسه‌ای ماندگار را رقم زدیم. ۲۷ سال از آن روزها گذشته اما انگار همین دیروز بود که در ملبورن کار استرالیا را یکسره کردیم و جشن صعود گرفتیم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۴
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1403072115810
  • خبرنگار :