معاون استاندار عنوان کرد:

تسهیل فرآیند واردات دام به سیستان و بلوچستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تامین گوشت کشور و اشتغال زایی به عنوان دو برنامه مهم هدف گذاری شد که با فعالیت‌های مناسب و نظارت دقیق دستگاه های اجرایی متولی همگام با کنترل بیماریهای دامی محقق شده است.

داوود شهرکی شامگاه جمعه در جلسه دامپزشکی استان ضمن تبریک صدمین سالگرد تاسیس سازمان دامپزشکی، به تلاش های دامپزشکی در بحث واردات دام و تولید غذای بهداشتی سالم اشاره کرد و گفت: اثرات تشکیل این سازمان صد ساله در زندگی مردم کاملا تاثیر گذار و مشخص است.

وی افزود: فرآیند واردات دام را با توجه به ظرفیت استان در تامین گوشت کشور تسهیل کردیم و همچنان حمایت می‌کنیم لذا به دلیل مخاطرات بهداشتی سهل انگاری در این زمینه پذیرفته نیست و این فرآیند باید تحت کنترل انجام شود.

وی ادامه داد: حوزه دامپزشکی در بحث امنیت غذایی فعال است و تامین، سلامت و توزیع بهداشتی غذا همراه با کنترل بیماریهای دامی از خدمات بارز دامپزشکی می باشد و اینکه با توجه به شرایط مرزی شیوع بیماری نداریم، نشان‌دهنده این است که اداره کل دامپزشکی استان در کنترل‌های بهداشتی، صدور مجوز دام، قرنطینه و ... به صورت هدفمند و موثر اقدام کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: برای توسعه یک بخش، سلامت جامعه را فدا نمی‌کنیم  و هر تصمیمی که در حوزه واردات دام گرفته می شود؛ بر اساس سه اصل سلامت، ایمنی و امنیت استوار است.

شهرکی ادامه داد: نتیجه مدیریت و پیگیری مدیریت استان توام با کنترل و نظارت خوب اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان در امر نظارت بر فعالیت کشتارگاه‌ها و قرنطینه منجر به اشتغال و تامین گوشت کشور از طریق استان سیستان و بلوچستان شده است.

وی تداوم نظارت های بهداشتی را متضمن امنیت غذایی دانست و گفت: برای پیشبرد اهداف بهداشتی، دستگاه‌های متعدد نقش دارند و دامپزشکی نقشی اثرگذار در صیانت از بهداشت عمومی و ارتقای سلامت جامعه دارد.

معاون استاندار خاطرنشان کرد: بر این اساس؛ اهمیت کار دامپزشکان باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد و همکاری مستمر و موثر تمامی دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و قضایی ضروری است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۹
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403072115780
  • خبرنگار :