مدیر جهادکشاورزی شهرستان اعلام کرد:

آغاز فصل کشت پاییزه گندم در خاتم/کشاورزان از بذور گواهی شده استفاده کنند

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خاتم که ۳۶ درصد از سطح زراعی استان یزد را در اختیار دارد، با اشاره به آغاز فصل کشت پاییزه گندم، بر لزوم استفاده از بذر مرغوب به عنوان فاکتور اساسی در کمیت و کیفیت محصول استحصالی گندم تاکید کرد.

«حسین حیدری» در نشست بررسی مسائل و مشکلات مربوط به کاشت گندم و جو با توجه به شروع فصل زراعی جدید، با اشاره به این که در سال زراعی گذشته بیش از چهار هزار تن گندم از ارقام سیستان، نارین، طلایی و برزگر از سطح سه هزار و ۶۰۰ هکتار مزارع این شهرستان برداشت شده است، بر پیگیری تامین نهاده‌های لازم برای کاشت، شامل بذر گواهی شده و کودهای شیمیایی ازته فسفاته و پتاسه لازم تاکید کرد.

وی گفت: به منظور افزایش بهروه‌وری ضروری است که کشاورزان از بذور گواهی شده استفاده کنند و در صورت استفاده از بذور خود مصرفی، آموزش لازم در زمینه ضدعفونی توسط کارشناسان جهادکشاورزی صورت گیرد.

حیدری همچنین تصریح کرد: در راستای عملکرد بالاتر و تولید بیشتر در واحد سطح و پیشگیری از آلودگی مزارع به بیماری‌های گیاهی و انواع سیاهک‌ها نیز ضروری است که کارشناسان در کلیه مراحل کاشت، داشت و برداشت گندم در مزارع حضور فعال داشته و با همکاری اداره ترویج نسبت به ارائه آموزش‌های لازم به کشاورزان اقدام کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی خاتم، شهرستان خاتم در استان یزد که در فاصله ۲۴۰ کیلومتری جنوب مرکز استان واقع شده، علاوه بر رتبه اول تولید بذور استراتژیک گندم و جو در استان، با ۱۰ هزار و ۷۹ هکتار سطح زیرکشت محصولات زراعی، ۳۶ درصد از سطح زراعی استان را به خود اختصاص داده است.

انتهای یپام

  • شنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403072115776
  • خبرنگار : 50214