مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایر استان خبر داد:

ثبت‌نام اولیه بیش از ۱۳ هزار مادر مشمول ماده ۲۱ در صندوق لرستان

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان از ثبت‌نام اولیه بیش از ۱۳ هزار مادر مشمول ماده ۲۱ در صندوق استان خبر داد.

محمدرضا عسگریان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص ثبت‌نام اولیه در این صندوق، اظهار کرد: در مجموع ۲۰ هزار و ۸۸۰ نفر ثبت‌نام اولیه انجاام دادند.

وی ادامه داد: از این تعداد افراد، ۱۳ هزار و ۵۲ نفر مادران مشمول ماده ۲۱،  ۵۸۵۷ نفر از روستائیان، ۱۳۰ نفر ساکنین مناطق عشایر لرستان، ۱۲۱۴ نفر کشاورزان غیر ساکن روستا، ۲۰۹ نفر ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر بودند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان در خصوص بیمه‌شدگان فوتی بدون بازمانده در استان، گفت: این تعداد در لرستان ۱۲ نفرند و ۱۷۴ نفر نیز مستمری خاتمه‌یافته هستند.

عسگریان بیان کرد: همچنین بیمه‌شدگان فوتی در انتظار بررسی ۱۴۴۴ نفر در لرستان گزارش شده است.

وی اضافه کرد: همچنین متقاضیان احکام مستمری پیری یا سالمندی در استان ۱۳۷ نفر و متقاضیان احکام مستمری از کارافتادگی در استان هشت نفر و متقاضیان احکام مستمری فوتی نیز ۱۷۹ نفر هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان تصریح کرد: مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر که ساکن مناطق روستایی و عشایری هستند در صورت برخورداری از شرایط این آیین‌نامه، عضو صندوق و مشمول این قانون می‌شوند.

عسگریان گفت: اکنون از کل اعضای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان ۲۸۴۵ نفر مادران لرستانی مشمول  این قانون هستند.

انتهای پیام 

  • شنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403072115754
  • خبرنگار : 50177