مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خبرداد:

شناسایی ۱۸ خوشه صنعتی در لرستان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان از شناسایی ۱۸ خوشه صنعتی در استان خبر داد.

فرزاد محمدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به اینکه در اکثر کشورهای دنیا بخش قابل ملاحظه‌ای از فعالیت‌های اقتصادی توسط شرکت‌های کوچک و متوسط انجام می‌شود و این شرکت‌ها مسائل و مشکلات خاص خود را در ورود به عرصه رقابت جهانی پیدا می‌کنند، دولت‌ها با تدایبر مختلفی همواره به فکر حمایت منطقی از این شرکت‌ها برمی‌آیند تا رقابت‌پذیری آنها را به گونه‌ای بالا ببرند که توان رقابت در بازارهای رقابتی دنیا را به‌دست آورند.

وی اضافه کرد: یکی از روش‌هایی که در اکثر کشورهای دنیا تجربه موفقی در افزایش توان رقابتی شرکت‌های کوچک و متوسط از خود برجای گذاشته، خوشه‌سازی این شرکت‌ها بوده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان بیان کرد: امروزه توسعه خوشه‌های صنعتی نقش‌ محوری و بارزی در سیاست‌های اقتصادی و صنعتی بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه ایفا می‌کنند.

محمدی با بیان اینکه خوشه‌ها را می‌توان به صورت شبکه‌هایی از بنگاه‌های به هم وابسته، نهادهای تولید دانش، سازمان‌های میانجی و مشتریان که در زنجیره تولید ارزش افزوده با هم مرتبط شده‌اند، تعریف کرد، گفت: براین اساس در لرستان ۱۸ خوشه صنعتی شناسایی شده و پنج خوشه به خاتمه رسیدند.

وی اظهار کرد: همچنین در استان ۱۴ واحد صنعتی مستعد دانش‌بنیان شدند و همچنین به شش واحد صنعتی کمک شده تا به مرحله دانش‌بنیان برسند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان تصریح کرد: همچینن در واحدهای صنعتی و تولیدی استان ۱۶ نیاز فناورانه شناسایی شده که تاکنون شش نیاز برطرف شده است.

انتهای پیام 

  • شنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403072115746
  • خبرنگار : 50177