مدیرکل حوزه هماهنگی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری:

احکام مستمری برای بازماندگان حادثه طبس صادر شد

مدیرکل حوزه هماهنگی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری از صدور احکام مستمری برای خانواده جان‌باختگان حادثه معدن طبس خبر داد.

آتوسا مهردوست در سفری یک‌ روزه به شهرستان قوچان با خانواده‌هایی که عزیزانشان را در حادثه معدن معدنجوی طبس از دست دادند دیدار و ضمن دلجویی هدایایی نیز به فرزندان این خانواده‌ها اهدا شد.

مدیرکل حوزه هماهنگی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری ابتدا در سفر به روستای سراب از توابع بخش قوچان عتیق شهرستان قوچان با خانواده مرحوم احمد و حمید آموزگار و فرهاد و حسن پیرزاد و سپس با حضور در شهر قوچان با خانواده‌های مرحوم سید مجید حسین‌زاده هاشمی، حسین تقی شورک و محمود رضا شورک دیدار کرد و برای حل برخی از مشکلات آن‌ها قول مساعد داد.

وی با بیان اینکه معاونت زنان و خانواده رئیس‌جمهور به‌ عنوان عضوی از هیئت دولت احساس مسئولیت دارد تا با خانواده این جان‌باختگان دیدار کند، گفت: این خانواده‌ها پدر که رکن اصلی خانواده است را از دست‌ داده و داغ دیده‌اند، این بازدید برای دلجویی است تا اعضای این خانواده‌ها بدانند که همزمان پیگیر خواسته‌ها و احتیاجات آن‌ها هستیم.

وی تاکید کرد: خانواده‌های این عزیزان به ادامه راه دلگرم باشند و فرزندانشان بدانند که مسئولین نسبت به مشکلی که ایجاد  شده بی‌تفاوت نیستند.

وی افزود: این جان‌باختگان از استان‌های مختلفی همچون خراسان رضوی، خراسان جنوبی و گلستان بوده‌اند که علیرغم بعد مسافت طولانی تا معدن طبس برای کار به این منطقه می‌رفتند. دیدار با خانواده‌هایی که پدر خود را در حادثه معدن از دست‌ داده‌اند در تمام شهرستان‌ها و استان‌ها انجام خواهد شد.

مدیرکل حوزه هماهنگی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه این معاونت دغدغه بسیاری نسبت به بیکاری دارد، تصریح کرد: برای استان‌ها و شهرستانهایی که بیکاری عمده‌ترین مشکل بانوانشان است برنامه‌هایی داریم. در همین راستا و طی این سفرها کارشناسانی همراه هستند تا با بررسی لازم زمینه کسب‌ و کار در شهرستان‌ها برای بانوان فراهم شود.

وی اظهار کرد: این امکانات نه‌ تنها برای بانوانی که همسران خود را طی این حادثه از دست‌ داده‌اند پیش‌بینی‌ شده بلکه برای همه آن‌هایی که همسران شاغل در معدن دارند فراهم می‌شود تا پدرها مجبور نباشند چنین شرایط بغرنجی را تحمل کنند.

مهردوست با تأکید بر ورود وزارتخانه‌ها برای حل مشکلات این خانواده‌ها گفت: صدور احکام مستمری برای بازماندگان درگذشتگان حادثه معدن معدنجوی طبس صادر شده است و طی روزهای آینده توسط نمایندگان وزارت کار تقدیم خواهد شد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۰ مهر ۱۴۰۳ / ۲۱:۲۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403072015692
  • خبرنگار : 50253