استاندار کرمانشاه:

باید زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری کرمانشاه را فراهم کنیم

استاندار کرمانشاه گفت: گردشگری از ظرفیت‌های مهم استان است و برای بهره‌گیری از این ظرفیت باید زیرساخت‌ها و مقدمات لازم را فراهم کنیم.

محمدطیب صحرایی، عصر امروز(۲۰ مهر) در اولین جشنواره بادام و عسل روستای گندآباد بخش بیلوار کرمانشاه، با اشاره به تعدد جاذبه‌های گردشگری استان، اظهار کرد: هرچند که استان کرمانشاه از دیرباز مشکلات زیادی دارد، اما در کنار این مسائل ظرفیت‌ها و فرصت‌های بی نظیری نیز داریم که یکی از آنها در حوزه گردشگری است. 

وی افزود: در حوزه گردشگری می‌توان به انواع جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و نیز گردشگری کشاورزی اشاره کرد که به واسطه آنها می‌توانیم رویدادسازی داشته باشیم. 

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه استان ما در تولید برخی محصولات کشاورزی در کشور رتبه‌های برتر را دارد، عنوان کرد: سالانه حدود هفت هزار تن عسل در استان تولید می‌شود که این موضوع ما را به رتبه پنجم تولید عسل در کشور تبدیل کرده است. 

وی به رتبه چهارم کرمانشاه در تولید گندم در سال گذشته نیز اشاره‌ داشت و ادامه داد: امسال نیز تولید خوبی داشتیم. 

وی به تولید سالانه هشت هزار تن بادام و ۲۴۰۰ کیلوگرم زعفران در کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: طبق آزمایشات صورت گرفته زعفران کرمانشاه از نظر کیفیت از برخی استان‌های معروف کشور نیز بالاتر است، اما متاسفانه هیچ برند سازی روی آن صورت نگرفته و کیلو کیلو زعفران تولیدی استان را از کرمانشاه خارج کرده و به استان‌های دیگر می‌برند و با زعفران تولیدی خودشان مخلوط می‌کنند و با بسته بندی مناسب و قیمت بالاتر آن را دوباره به استان وارد می‌کنند. 

صحرایی تاکید کرد: کشاورزان و تولید کنندگان محصولات کشاورزی ما باید علاوه بر بحث تولید، بازاریابی و برندسازی را نیز به عنوان یک اولویت مورد توجه قرار دارند. 

وی به تولید بالای روغن حیوانی در کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: همین روغن حیوانی درجه یک تولیدی در کرمانشاه را هم پس از خارج کردن از استان به اسم شهرهای دیگر برندسازی می‌کنند و وارد بازار فروش می‌کنند. 

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به اهمیت توسعه گردشگری در استان و لزوم فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای رونق این حوزه، افزود: یکی از زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری، داشتن زیرساخت‌های ارتباطی مناسب است که طی چندسال اخیر اقداماتی را در استان در این حوزه انجام داده‌ایم. 

وی ادامه داد: تنها طی سال گذشته ۳۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان را بهسازی کردیم. از ۱۹ نقطه حادثه خیز جاده‌های کرمانشاه ۱۳ مورد رفع شده و تا پایان سال شش مورد باقی مانده نیز رفع خواهد شد تا مناطق خطرناک جاده‌ای در کرمانشاه کامل برداشته شود و سفری امن برای مردم و گردشگران داشته باشیم. 

صحرایی اضافه کرد: علاوه بر بحث جاده‌ای، در بحث ریلی نیز برای تداوم مسیر راه آهن کرمانشاه به مرز خسروی طی دوسال گذشته مکرر پیگیری کردیم تا اینکه حدود سه ماه قبل با عنایت مقام معظم رهبری ۳۰ همت به این پروژه اختصاص یافت که قسمت اول این اعتبار تخصیص پیدا کرده و بزودی کارگاه راه آهن کرمانشاه به خسروی فعال خواهد شد. 

وی همچنین به اقداماتی که برای رفع تنش آبی مناطق شهری و روستایی استان شده اشاره‌ کرد و گفت: تا سه سال گذشته  ۸۶۰ روستای استان تنش آبی داشت که طی تفاهم نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) تاکنون ۳۷۰ روستا از تنش آبی خارج شده، یعنی هر سه روز یک روستا دارای آب پایدار شده و تا دو سال آینده تنش آبی بیش از ۵۰۰ روستای دیگر نیز رفع می‌شود. 

به گفته این مسئول، طی سه سال گذشته یک چهارم روستاهای استان نیز گازدار شده‌اند. 

وی در ادامه به مطالبات اهالی منطقه بیلوار در خصوص پاره‌ای از مشکلاتشان اشاره کرد و گفت: امروز بازدیدی از این منطقه خواهم داشت و پس از آن با حضور مسئولین دستگاه‌های مربوطه برای حل این مشکلات پیگیری می‌کنیم. 

انتهای پیام 

  • جمعه/ ۲۰ مهر ۱۴۰۳ / ۲۱:۱۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403072015688
  • خبرنگار : 50184