نماینده عمران و زیرساخت بنیاد علوی استان خبر داد:

بهره‌برداری از پل عشایری دورک الیگودرز با ۴۷ میلیارد اعتبار

نماینده عمران و زیرساخت بنیاد علوی لرستان گفت: پل عشایری "دورک (چال چنار) " با مشارکت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و اداره کل امور عشایر استان به بهره‌برداری رسید.

سعید غفوری‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به مناسبت هفته روستا و عشایر با حضور مدیرکل امور عشایری لرستان، مجری برنامه‌های توانمندسازی بنیاد علوی و مدیران استانی و جمعی از مسئولان شهرستان الیگودرز، پل عشایری دورک (چال چنار) شهرستان الیگودرز به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: پروژه مرمت مسیر و احداث پل محور عشایری دورک (چال چنار) در سال ۱۳۹۹ در پی تخریب مسیر محلی عبور از رودخانه در اثر سیل سال ۱۳۹۸ و با اهداف تسهیل تردد بیش از ۳۰۰ خانوار عشایر از محور یاد شده، توسعه گردشگری با توجه به وجود ظرفیت‌های موجود و کمک به افزایش تولید در منطقه از جمله شیلات در برنامه‌های اداره امور عشایر قرار گرفت.

این مسئول بیان کرد: پس از مرمت این محور، اجرای فنداسیون کوله‌ها و دستک‌های پل و همچنین دیوارهای غربی هدایت آب، به دلیل عدم تامین اعتبار مالی عملیات اجرایی پروژه متوقف شد.

نماینده عمران و زیرساخت بنیاد علوی لرستان گفت: مجددا پس از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل امور عشایر استان لرستان و بنیاد علوی "بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ایران " در سال ۱۴۰۲ در خصوص مشارکت در تکمیل پروژه و تامین اعتبار لازم، عملیات اجرایی از سر گرفته شد و با نصب عرشه فلزی و اجرای دال بتنی و سایر اقدامات لازم این پروژ در مهرماه سال ۱۴۰۳ تکمیل و  به بهره‌برداری رسید.

غفوری نژاد بیان کرد: کل اعتبار لازم برای احداث این پل ۴۷ میلیارد ریال بوده که سهم بنیاد علوی ۱۵ میلیارد ریال بوده که توسط اداره امور عشایری لرستان اجرا شده است.

وی یادآور شد: با افتتاح این پروژه مسیر ارتباطی عشایر و بخش پیشکوه ذلقی و بربرود غربی شهرستان الیگودرز تسهیل شد.

انتهای پیام 

  • جمعه/ ۲۰ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۳۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403072015683
  • خبرنگار : 50177