مجری طرح گندم کشور:

دنبال خودکفایی کامل و پایدار گندم هستیم

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به خودکفایی در تولید گندم و خرید تضمینی حدود ۱۱ میلیون و ۹۸۳ هزار تن محصول در سال زراعی گذشته گفت: در برنامه‌های خود به دنبال خودکفایی کامل و پایدار گندم هستیم.

سهراب سهرابی امروز، ۲۰ مهرماه در سفر به استان فارس ضمن حضور در کارگاه آموزشی آشنایی با شیوه‌نامه اجرای طرح‌های کشت پاییزه گندم، هدف از برگزاری این کارگاه‌ها را توجیه مدیران جهاد کشاورزی با برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد.

وی افزود: بر اساس تکالیفی که در قانون برنامه هفتم توسعه و سند امنیت غذایی وجود دارد، وزارت جهاد کشاورزی خودکفایی ۱۰۵ درصدی گندم را برای سال زراعی جاری هدف‌گذاری کرده است.

سهرابی با اشاره به اینکه بر اساس این اسناد، برنامه‌های کشت گندم به استان‌ها ابلاغ شده است، افزود: با اقدامات فنی انجام شده، مقدمات کشت شامل تامین ۵۰۰ هزار تن بذور اصلاح شده گندم آبی، دیم و گندم دروم، تدارک کود مورد نیاز و سموم لازم برای مبارزه با آفات و بیماری‌ها فراهم شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های توسعه سامانه‌های نوین آبیاری از اقدامات فنی در نظر گرفته شده برای کشت سال زراعی جاری است، اظهار کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر ارقام جدیدی از گندم معرفی شدند که دارای عملکرد بالا، نیاز آبی پایین و خواص کیفی بالایی هستند و در اختیار کشاورزان قرار گرفته‌اند.

مجری طرح گندم و برنج وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: استان فارس در سه سال گذشته روند رو به رشدی را در تولید و خرید تضمینی گندم داشته و یکی از استان‌های بسیار مهم کشور در تولید گندم محسوب می‌شود.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۰۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403072015663
  • خبرنگار :