لزوم بازسازی و نوسازی برخی از خطوط تولید تجهیزات پزشکی

رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی ایران با بیان اینکه خطوط تولید برخی از تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی نیاز به نوسازی دارد، درخواست کرد که از ارز ترجیحی برای این منظور استفاده شود.

به گزارش ایسنا، دکتر جلیل سعیدلو در نمایشگاه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی ایران مد، با بیان اینکه ایران مِد فرصتی است که محصولات وارداتی و تولیدی در کنار هم ارائه و با یکدیگر مقایسه شوند، بر لزوم حفظ سرمایه های ملی در حوزه تولید و تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی، تاکید کرد.  

وی در ادامه بر ضرورت رفع چالش ها و مشکلات تولیدکنندگان داخلی، تاکید و عنوان کرد: باید به مطالبات شرکت های تولیدکننده و تامین کننده تجهیزات پزشکی رسیدگی شود تا به جایگاه واقعی خود در منطقه و خاورمیانه برسند. بدین منظور باید در سیاستگذاری ها تجدید نظر شده و اولویتِ تولید، نه فقط در کلام، بلکه به صورت عملی نمود پیدا کند. 

دکتر سعیدلو با انتقاد از قطعی برق واحدهای تولیدی در تابستان و قطع گاز آنها در زمستان، اظهار کرد: هنگامی که صحبت از حمایت می‌ شود، اولویت با تولید است، اما هنگامی که بحث تامین انرژی می ‌شود، تولیدکننده در انتهای زنجیره قرار می‌گیرد. بابت این مساله از همین امروز باید چاره اندیشی شده و شرایط لازم فراهم شود. چراکه سلامت و درمان استمرار دارد و پشتیبانی از سلامت و درمان هم باید مستمر باشد. 

براساس گزارش وبدا، رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی ایران با تاکید بر لزوم بازسازی و نوسازی خطوط تولید، بیان کرد: برای تولید تجهیزات پزشکی با کیفیت، نیاز است که خطوط تولید به روز شوند، پیشنهاد می کنم از ارز ترجیحی در این زمینه استفاده شود.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۸
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 1403072015640
  • خبرنگار :

برچسب‌ها