در جریان سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد انجام شد

دیدار و گفت‌وگوی پزشکیان با رئیس‌جمهور ازبکستان

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در حاشیه حضور در همایش بین‌المللی «ارتباط متقابل زمان‌ها و تمدن‌ها-مبنای صلح و توسعه» به مناسبت سیصدمین سالگرد «مختومقلی فراغی» با رئیس جمهور ازبکستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان بعد از ظهر امروز جمعه در جریان سفر به ترکمنستان، در دیدار «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان، بر ضرورت برگزاری نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

رئیس جمهور با اشاره به آمادگی ایران برای توسعه همه‌جانبه همکاری‌ها با ازبکستان خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم در زمینه‌های علمی، صنعتی و فرهنگی همکاری‌های خود را توسعه دهیم.

پزشکیان ضمن دعوت از رئیس جمهور ازبکستان برای سفر به تهران گفت: ظرفیت‌های ایران در حوزه‌های علمی و صنعتی می‌تواند محور اصلی توسعه همکاری‌های مشترک باشد.

«شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از دیدار با پزشکیان و ‌دعوت از وی برای سفر به ازبکستان گفت: تشکیل کمیسیون مشترک بین دو ‌کشور در اسرع وقت می‌تواند به توسعه همکاری‌ها کمک کند.

وی با اشاره به جایگاه برجسته ایران در بخش‌های علمی و صنعتی گفت: ما می‌خواهیم در زمینه علمی، فرهنگی، آموزشی و صنعتی از ایران کمک بگیریم.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۹
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1403072015612
  • خبرنگار : 71560