تولید ۳ میلیون ۷۲۵ تن میگو عاری از بیماری در گمیشان

مدیرکل دامپزشکی گلستان ا اشاره به اینکه سایت میگو گمیشان برای  دومین سال پیاپی سایت عاری از بیماری کشور اعلام شد، گفت: در سال گذشته تقریبا ۳ میلیون و ۷۲۵ تن میگو عاری از بیماری که قابل صادرات است در این مرکز تولید شد.

علی کاووسی مدیرکل دامپزشکی گلستان امروز در جمع نمازگزاران گرگان ضمن گرامیداشت یکصدمین سالروز تاسیس دامپزشکی در کشور اظهار کرد: رسالت دامپزشکی تولید دام سالم، غذای سالم و انسان سالم است و  این رسالت محقق نمی شود مگر آنکه دامداران و همکاران به صورت مستمر تلاش شبانه روز داشته باشند.

وی رسالت دامپزشکی را کنترل، پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دام از مزرعه تا سفره برشمرد و افزود: در دنیا  هزار و ۷۰۰ گونه بیماری شناخته شده که برخی مشترک بین انسان و دام است و چه بسا برخی از آنها باعث می شود که بسیاری از انسان‌های بیگناه جان خود را از دست بدهند.

مدیرکل دامپزشکی گلستان تصریح کرد: استان گلستان به خاطر شرایط خاص آب و هوایی یکی از قطب های مهم تولید مرغ و انواع و اقسام پرندگان است.

این مقام مسئول ادامه داد: در یک سال گذشته بالغ بر ۶۰ هزار تن تخم مرغ خوراکی تولید شد که تقریبا بیش از  ۱۶ هزار تن به کشورهای عراق و قطر صادر شد و این موضوع به لحاظ اشتغالزایی و امنیت غذایی کشور دارای اهمیت است.

وی بیان کرد: ۵۰۰ هزار راس دام از عشایر استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و سمنان مهمان ما در شهر های مراوه تپه، گنبد و کلاله هستند و از تمام خدمات رایگان دامپزشکی بهره‌مند می‌شوند.


مدیرکل دامپزشکی گلستان اضافه کرد: در سال گذشته تقریبا ۵۳ رزمایش داشتیم که از دل آن خدمات کاملا رایگان به هموطنان و دامداران ارائه شد و بیش از ۲۲ میلیون دز واکسن رایگان به آن ها ارائه دادیم.


کابوسی با اشاره به اینکه ما تنها سایت پرورش میگو در بین استان‌های شمالی را  داریم که برای  دومین سال پیاپی سایت  عاری از بیماری کشور اعلام شد، گفت: در سال گذشته تقریبا ۳ میلیون و ۷۲۵ تن میگو عاری از بیماری که قابل صادرات است در این مرکز تولید شد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403072015603
  • خبرنگار : 50604