علم‌الهدی: مسئولین نسبت به نفوذ فرهنگی مراقبت کنند

امام جمعه مشهد با تاکید بر لزوم برخورد با تحرکات دشمن در عرصه فرهنگ و دین، گفت: وفاق ملی،‏ شعاری مقدس و جای خود محفوظ است، اما عزیزان مسئول در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌هایشان دقت کنند که پرچم نفوذ فرهنگی در کشور برافراشته نشود.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز ۲۰ مهر، در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی(ع)، ضمن تبریک میلاد مسعود امام عسکری(ع)، با اشاره به حضور آحاد مردم از سراسر کشور به خصوص‏ از مشهد و شهرهای مختلف خراسان در نماز جمعه هفته گذشته به امامت رهبر انقلاب، اظهار کرد: آنچه دشمن را به زانو درآورده، شما مردم و حماسه‌ای است که شما ایجاد می‌کنید‏. ‏این چیزی است که جز این کشور در هیچ کجای دنیا وجود ندارد.

وی با بیان اینکه امروز جریان انقلاب ما قوی‌تر در دنیا جاری است افزود: مردم به‌ دنبال خط و جریان هستند‏‏، نه شخص. بر اساس این تفکر، هر کدام از افراد ما که کشته شوند،‏ مکتب ضربه نمی‌خورد؛ همان طور که از روز اول انقلاب تا امروز شهدای بزرگی همچون مطهری، بهشتی، صدر و نصرالله را از دست دادیم اما شهادت این افراد نه‌تنها به انقلاب ضربه نزد، بلکه باعث توسعه آن هم شد.

امام جمعه مشهد با تأکید بر اینکه هرچه خون شهید پای درخت انقلاب ریخته شود،‏ این درخت تناورتر می‌شود، گفت: خون شهید دل‌ها را به هم پیوند می‌دهد، شانه‌ها را به هم می‌چسباند، حماسه‌سازی را در مردم ایجاد می‌کند و سبب می‌شود حماسه‌ای عظیم همچون جمعه گذشته در این کشور اتفاق بیفتد‏. چون محور حرکت‌ها جریان است، شهادت‌ها به ما ضربه نمی‌زند و نمی‌تواند از توان مکتب و انقلاب ما در دنیا کم کند. این واقعیت را دشمن هم فهمیده و از این رو درصدد برآمده تا راهی را پیش بگیرد که بتواند به اصل خط و مکتب صدمه بزند.

علم‌الهدی به سخنرانی چندی پیش مقام رهبری و هشدار ایشان نسبت به نفوذ فرهنگی اشاره و بیان کرد: مقام معظم رهبری در جلسه‌ای که به مناسبت هفته دفاع مقدس با پیشکسوتان این عرصه داشتند،‏ فرمودند «نمی‌شود ملت ایران قبول کند پرچم نفوذ فرهنگی و سبک زندگی دشمن به وسیله افراد نفوذی و فریب خورده در داخل کشور برافراشته شود»‏.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه مشهد، وی تاکید کرد: چون دشمن‏ در عرصه نظامی و اقتصادی نمی‌تواند پیشروی کند، پس مسیر نفوذ در عرصه فرهنگی و اساس دین را در دستور کار خود قرار داده است. مسئله بی‌حجابی، پرچم دشمن برای نفوذ فرهنگی و اجتماعی است. اگر زنان بی‌حجاب شوند و جامعه به سمت بی‌دینی سوق پیدا کند، سفره دین از زیر پای دختر و پسر جوان ما جمع می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: مقام معظم رهبری نیز نسبت به این موضوع اعلام خطر و تاکید کردند که در عین اینکه مردم ما با قدرت در حفظ مکتب و جریان ایستاده‌اند، ‏اگر پرچم نفوذ فرهنگی در کشور بلند شود، جامعه آسیب خواهد دید. وفاق ملی،‏ شعاری مقدس و جای خود محفوظ است، اما عزیزان مسئول در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌هایشان دقت کنند که پرچم نفوذ فرهنگی در کشور برافراشته نشود.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403072015581
  • خبرنگار :