امام جمعه موقت رشت:

محیط زیست گیلان با آسیب جدی مواجه است

امام جمعه موقت رشت، رونق کشاورزی را در گرو رونق روستاها دانست و تاکید کرد: باید انگیزه لازم برای زندگی در روستا و کشاورزی ایجاد و آسیب های ناشی از پسماند و فاضلاب با اعتبارات ملی حل شود.

حجت الاسلام والمسلمین احمد طیبی امروز، ۲۰ مهرماه در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به معارفه استاندار جدید گیلان، بر اتحاد و انسجام بین بخش های مدیریتی استان تاکید کرد و گفت: استاندار جدید با استفاده از ظرفیت های بالقوه گیلان، برای رفع مشکلات مردم تلاش کند.

وی وحدت و همدلی بین مسئولان را راهگشای مشکلات دانست و افزود: فعالیت جزیره ای در بخش های مدیریتی به نفع استان و مردم نیست.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه استان گیلان در کنار داشته ها و فرصت ها، با برخی کمبودها و نارسایی ها مواجه است، تصریح کرد: اقتصاد گیلان وابسته به کشاورزی است و لذا شاهد ضعف هایی در بخش کشاورزی از جمله کمبود منابع آبی هستیم که برای کشاورزان دغدغه است.

حجت الاسلام طیبی خواستار تشکیل اتاق فکر برای رفع مشکلات حوزه کشاورزی استان شد و بیان کرد: منابع آبی موجود در استان همچون آب بندان ها شناسایی و احیا شود.

وی با اشاره به هزینه بالای تولید محصولات کشاورزی و قیمت پایین محصولات، خاطرنشان کرد: با رسوب برنج در انبارها و عدم پرداخت به موقع مطالبات چایکاران مواجه هستیم که تولید را برای کشاورزان دشوار کرده است.

امام جمعه موقت رشت در ادامه رونق کشاورزی را در گرو رونق روستاها دانست و تاکید کرد: باید انگیزه لازم برای زندگی در روستا و فعالیت کشاورزی ایجاد شود؛ متاسفانه همچنان کمیسیون تغییر کاربری برگزار نشده و روستاییان امکان ساخت خانه در داخل اراضی خود را ندارند.

وی خواستار جلوگیری از تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی برای افراد غیر بومی شد و اظهار کرد: روستاییان بومی حق ساخت خانه را برای فرزندان خود دارند؛ در غیر این صورت شاهد مهاجرت جوانان روستا به شهرهای دیگر استان ها خواهیم بود.

حجت الاسلام طیبی همچنین خواستار تخصیص اعتبارات لازم جهت تسریع در روند تبدیل سیم های برق به کابل خودنگهدار شد و اضافه کرد: محیط زیست گیلان با آسیب ناشی از پسماند و فاضلاب مواجه است و باید از محل اعتبارات ملی برای اجرای پروژه ها بهسازی استفاده کنیم.

وی یکی از دلایل سالمندی جمعیت گیلان را مهاجرت جوانان دانست که با هدف اشتغال انجام می شود و گفت: از استاندار گیلان انتظار داریم زیرساخت های اشتغال و تولید را در بخش کشاورزی و صنعت در استان فراهم کند تا از مهاجرت جوانان به سایر استان ها جلوگیری کنیم.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403072015574
  • خبرنگار : 50040