انجام نخستین گشت مشترک روسیه و چین در شمال اقیانوس آرام

سرویس امنیت فدرال روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد که مرزبانان روسیه و چین اولین گشت‌زنی مشترک خود را در شمال اقیانوس آرام انجام دادند.

به گزارش ایسنا، سرویس امنیت فدرال روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «از ۲۰ سپتامبر تا ۱۰ اکتبر، یک گشت مشترک توسط کشتی‌های گارد ساحلی فدراسیون روسیه و جمهوری خلق چین در شمال اقیانوس آرام انجام شد.»

به نقل از خبرگزاری آناتولی، گروه دریایی روسیه و چین، متشکل از کشتی‌های گشتی روسی «پتروپاولوسک- کامچاتسکی» و «آنادیر» همراه با کشتی‌های گارد ساحلی چین، «میشان» و «شیوشان» از دریای ژاپن عبور کردند و سپس از اقیانوس آرام شمالی به سمت شمال شرق و به دریای برینگ رفتند و از تنگه برینگ و دریای «چوکچی» عبور کردند.

سرویس امنیت فدرال روسیه همچنین اعلام کرد:‌ «در طول گشت زنی، گارد ساحلی روسیه و چین آمادگی خود را برای اقدام مشترک در مقابله با تهدیدات امنیتی دریایی، انجام آموزش‌ها در زمینه ارتباطات، کمک به کشتی‌های در معرض خطر و انجام عملیات نجات دریایی نشان دادند.»

به گفته سرویس امنیت فدرال روسیه، این گشت همچنین بر «سطوح بالایی از مهارت و حرفه‌ای بودن دریانوردی» تاکید کرد و خدمه روسی و چینی مهارت‌های پیشرفته پرواز هلیکوپتر از روی عرشه را به معرض نمایش گذاشتند.

این گشت مشترک بخشی از چارچوب همکاری بود که در برنامه ۲۰۲۴-۲۰۲۶ بین سرویس مرزی روسیه و گارد ساحلی چین مشخص شده بود. در پایان بیانیه آمده است که انتظار می‌رود گشت‌های مشابه آینده روابط را تقویت کرده و امنیت دریایی را افزایش دهند.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: آسیا و اقیانوسیه
  • کد خبر: 1403072015567
  • خبرنگار : 71129