امام جمعه همدان:

تهدیدهای دشمن نشان دهنده ترس از قدرت معنوی و مذهبی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه حضور رهبر انقلاب در نمازجمعه هفته گذشته نشان از مستحکم بودن در برابر تهدیدهاست، گفت: تهدیدهای دشمن نشان دهنده ترس دشمن از قدرت معنوی و مذهبی است.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی جمعه ۲۰ مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه همدان، اظهار کرد: یکی از باشکوه‌ترین نمازجمعه های که فلسفه تشریح نمازجمعه را به صورت عینی نشان داد اقامه نماز جمعه توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی است .

وی تصریح کرد: اسلام اگر نمازجمعه را واجب کرده است حکمت و فلسفه ای برای آن در نظر دارد به طوریکه فلسفه نمازجمعه اجتماع مسلمین در روز جمعه است و نماز جمعه هفته پیش که به امامت رهبر معظم انقلاب و در دل دشمنان اسلام وحشت ایجاد می‌کند این نماز جمعه برای دوستان اسلام امید آفرین است.

شعبانی موثقی خاطرنشان کرد: فلسفه نمازجمعه اجتماع مسلمین در روز جمعه که اجتماع بزرگ جامعه اسلامی است نماز جمعه هفته پبش که به امام رهبر معظم انقلاب بود عزت بخش ودر دل دشمنان اسلام وحشت ایجاد می کند این نماز جمعه برای دوستان اسلام امید آفرین است.

وی با بیان اینکه تهدیدهای دشمن نشان دهنده ترس دشمن ازقدرت معنوی و مذهبی است، تصریح کرد: سیدحسن نصرالله رهبر معظم انقلاب اسلامی و آیت‌الله سیستانی؛ اینان همه مرجعیت هستند، مرجعیتی که امروز در دل دشمنان اسلام ترس ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه مسئله فلسطین مسئله جهان اسلام است، خاطرنشان کرد: مرجعیت فخرعالم اسلام است به طوریکه شاید مطرح شود آیت الله سیستانی در عراق در بطن مسائل سیاسی نیست اما این مرجع تقلید نیز از سوی رژیم صهیونیستی تهدید می‌شود زیرا ایشان هم راستا با رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه برای مقابله با جنگ رسانه‌ای راهبرد مشخص نیاز است، گفت: در فضایی که شرایط خاص می‌شود مانند جریانات اخیر یک راهبرد مشخص رسانه‌ای می خواهد.

شعبانی موثقی با بیان اینکه شایعاتی که باعث تضعیف جبهه مقاومت شود از نظر شرعی مشکل دارد، افزود: خیلی از اخباری که تولید می‌شود از باب شایعه است و مشخص نیست اتاق فکر رسانه‌ای دشمن این شایعات را تولید و نقل می‌کند و بعد ما در گروه‌ها باز نشر می‌دهیم و در انتها بیان می‌کنیم که اطلاعی از صحت آن نداریم.

وی با بیان اینکه ما نباید در دفاع از اسلام سست شویم حتی اگر فردی به شهادت برسد، توضیح داد: جامعه اسلامی یک جامعه تشکیلاتی و منجسم است به طوریکه شهادت پیامبرش هم نباید آن را سست کند، درحوادث اخیر برخی از فرماندهان از جمله سید حسن نصرالله به شهادت رسید اما شهادت ایشان نه تنها باعث سستی در مقاومت بلکه باعث مقاومت و ایستادگی بیشتر شود.

وی با بیان اینکه ما امروز وحدت و دیپلماسی را در کشور داریم، خاطرنشان کرد: وحدت و موضع گیری ها را در بین نیروهای مسلح و وزارت امورخارجه در عملیات وعده صادق۲ شاهد بودیم به طوریکه شجاعت وزیر امور خارجه در رفتن به لبنان و سوریه ارزش مند است ونشان دهنده وحدت است.

وی با بیان اینکه جوانان در استان مراکز محدودی برای تفریح و سرگرمی دارند، افزود: برخی مجموعه‌ها می‌توانند در اختیار نسل جوان باشد اما به دلایلی بیش از ۱۲سال تعطیل و تبدیل به خرابه شده است، مجموعه‌های نظارتی چرا اجازه تعطیلی یک مجموعه را می‌دهند یا بعد از تعطیلی هیچ رصدی وجود ندارد در شرایطی که آسیب‌های اجتماعی زیاد است و بسترهای تفریحی و امید آفرینی نیاز است آن را تعطیل می کنید.

امام جمعه همدان بیان کرد: بسترهای لازم برای نشاط اجتماعی باید مهیا شود، در برخی مناطق چند هزار دانش آموز وجود دارد در صورتیکه امکانات تفریحی ایجاد نشده یا تعطیل است در شرایطی که وجود این مکانها می‌تواند باعث کاهش مشکلات اجتماعی شود. چرا نظارت وجود ندارد ؟ امیدواریم مجموعه های نظارتی در میان مردم حضور پیدا کنند و پاسخگو باشند و علل عدم نظارت را بیان کنند.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403072015562
  • خبرنگار : 50590