مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خبر داد:

دستگیری پنج گروه متخلف زیست محیطی در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از دستگیری پنج گروه متخلف زیست محیطی و کشف و ضبط هفت قبضه اسلحه از آن‌ها قبل از هر گونه اقدام به شکار در شهرستان سلسله خبر داد.

علی سالاروند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: طی گشت و کنترل نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سلسله با بیتوته شبانه روزی در ارتفاعات منطقه شکار و صید ممنوع گرین کوه، موفق شدند طی هفته جاری پنج گروه متخلف زیست محیطی را قبل از هر گونه اقدام به شکار و صید شناسایی و دستگیر کنند.

وی ضمن تقدیر و قدردانی از محیط‌بانان خدوم استان بخصوص محیط‌بانان پرتلاش شهرستان سلسله افزود: از این متخلفین زیست محیطی هفت قبضه اسلحه شکاری و سایر ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد.

این مسئول بیان کرد: این متخلفین که برای شکار حیات وحش (کبک وحشی) اقدام به تهیه کومه‌های شکار در نزدیکی آبشخورهای طبیعی کرده بودند با هوشیاری محیط‌بانان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سلسله شناسایی و ضمن تخریب این کومه‌ها متخلفین را قبل از هرگونه اقدام به شکار دستگیر کردند.

سالاروند گفت: پرونده این متخلفین پس از تنظیم صورتجلسه اولیه جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی شهرستان ارجاع و ادوات کشف شده از آن‌ها تا پایان صدور رای قطعی به صورت امانی نزد این اداره باقی می ماند.

وی از دوستداران محیط زیست خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس بگیرند تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری آن اقدام شود.

انتهای پیام 

  • جمعه/ ۲۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403072015556
  • خبرنگار : 50177