پزشکیان: رژیم صهیونیستی دست از کُشت و کشتار بردارد

رئیس‌جمهور گفت: رژیم صهیونیستی تمام قوانین بین‌المللی و حقوق بشر و هر چه که به اصول انسانیت باز می‌گردد را زیر پا گذاشته است.

به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان در جریان سفر به ترکمنستان و در حاشیه کنفرانس بین المللی ارتباط متقابل زمان‌ها و تمدن‌ها، در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه به رژیم صهیونیستی چه می‌گویید؟ بیان کرد: رژیم صهیونیستی باید دست از کشت و کشتار بردارد. آدم های بی گناه را نکشد. خانه‌ها را بمباران‌ نکند و مردم بیچاره را با قدرتی که دارد و پشتیبانی که می شود مورد ظلم قرار ندهد.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی تمام قوانین بین المللی و حقوق بشر را و هر چه که به اصول انسانیت باز می گردد را زیر پا گذاشته است. کسی هم‌ نمی تواند به آن چیزی بگوید چرا که آمریکا و اروپا از آن پشتیبانی می کنند.

رئیس جمهور  همچنین در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه رابطه با روسیه را چگونه می بینید؟ تصریح کرد: ما کلا با کشورهای همسایه از قدیم ارتباط داشتیم. شعار  سازمان ملل متحد صلح، امنیت و کرامت انسان است. این یعنی ما باید با همه بر اساس اصول صلح و امنیت و کرامت برخورد کنیم. چه روسیه که با ما ارتباط قدیمی دارد و چه همه کشورهایی که در منطقه هستند، ما دلمان می خواهد با همه آنها با صلح و آرامش و با حفظ کرامت انسانی زندگی کنیم.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1403072015519
  • خبرنگار : 71560