سفیر ایران در موریتانی: در دفاع از خود کوتاهی نمی‌کنیم/ پیروزی در آینده نزدیک رقم می‌خورد

سفیر ایران در موریتانی گفت: ما در جمهوری اسلامی ایران حمایت از محور مقاومت را علاوه بر اینکه وظیفه انسانی خود می‌دانیم، وظیفه کشورهای مسلمان نیز می‌دانیم و معتقدیم پیروزی در آینده نزدیک رقم خواهد خورد.

به گزارش ایسنا، «جواد ابو»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در نواکشوت در یک نشست مطبوعاتی با حضور رسانه‌های تأثیرگذار موریتانی به مناسبت سالگرد عملیات طوفان الاقصی، بزرگداشت شهید سیدحسن نصرالله و عملیات «وعده صادق ۲» اظهار کرد: امروز در حالی این مراسم را برگزار می‌کنیم که همچنان شاهد وحشی‌گری‌های اسرائیل در فلسطین و کرانه باختری و لبنان هستیم.

وی با بیان این که سلسله ترورهای ناجوانمردانه این رژیم از جمله ترور اسماعیل هنیه در تهران، ترور سیدحسن نصرالله و دیگر رهبران مقاومت بیانگر این است که اگر جلوی این رژیم گرفته نشود، به سرعت، بر حجم غارتگری و وحشی گری خود خواهد افزود، گفت: مذاکرات صلح نیز در گذشته نه تنها نتیجه‌ای نداشته، بلکه نتیجه عکس به همراه داشته است، در طول چند دهه گذشته، نتیجه مذاکره با رژیم صهیونیستی، از دست رفتن ۷۸ درصد خاک فلسطین و باقی ماندن فقط ۲۲ درصد آن بوده است. همین ۲۲ درصد را هم رها نمی‌کنند. لذا راهی جز مقاومت وجود ندارد.

سفیر ایران در موریتانی

سفیر ایران در موریتانی در مورد سیاست ایران در برابر جنایت‌های رژیم صهیونسیتی نیز گفت: همانگونه که در بخش خویشتن داری کوتاهی نکردیم، در دفاع از خود نیز کوتاهی نخواهیم کرد؛ در همین چارچوب  عملیات وعده صادق ۱ و ۲ را که در واقع دفاع از خود (دفاع مشروع) بود، انجام دادیم. البته این عملیات کمترین مجازات این رژیم است.

این دیپلمات ایرانی در موریتانی گفت:  همانطور که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند از این پس اگر به منافع و مواضع جمهوری اسلامی ایران حمله شود، بدون تعلل و بدون شتاب زدگی جواب خواهیم داد و حمایت از محور مقاومت را علاوه بر اینکه وظیفه انسانی خود می‌دانیم، وظیفه کشورهای مسلمان نیز می‌دانیم و معتقدیم پیروزی در آینده نزدیک رقم خواهد خورد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403072015459
  • خبرنگار : 71038

برچسب‌ها