کاهش ۱۸ درصدی سرقت در غرب استان تهران

فرمانده انتظامی غرب استان تهران گفت: نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد کاهش وقوع سرقت را داشتیم و افزایش کشفیات سرقت نیز تا ۱۶ درصد رشد داشت.

به گزارش ایسنا، سردار عزیزی با تبریک هفته فراجا در باره اقدامات و عملکرد فرماندهی غرب استان تهران گفت: در طول ۶ ماه گذشته در حوزه سرقت که از دغدغه های مردم و مورد تاکید فرماندهی بود، در راستای کاهش، اقدامات خوبی صورت دادیم و نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد کاهش وقوع سرقت را داشتیم و افزایش کشفیات سرقت نیز تا ۱۶ درصد رشد داشت.

وی افزود: خرده فروشان مواد مخدر، معتادان، مقابله با باندهای قاچاق مواد مخدر از دیگر دغدغه هاست که در این راستا بالغ بر ۴۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر طی ۶ ماه نخست سال کشف کردیم.

به گفته وی، دستگیری خرده فروشان نیز ۲۵ درصد افزایش داشته و ۹۳۰۰ نفر معتاد متجاهر دستگیر و به کمپ ها اعزام شدند و بالغ بر ۷۱ درصد افزایش آمار را داشتیم.

عزیزی از تلفات جاده ای هم آماری ارائه کرد: نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد کاهش تلفات را شاهد بودیم و از مردم می خواهیم مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند ولی به علت اقدامات مثبت مردم و پلیس، تا ۲۶ نفر نسبت به سال قبل با کاهش تلفات رو به رو بودیم.

وی خاطرنشان کرد: مسئله دیگر حضور اتباع غیر مجاز است و در این راستا غرب استان تهران مستثنی نیست و از ابتدای سال شناسایی و ساماندهی و اعزام به اردوگاه ها و بازگشت به کشور افغانستان برای اتباع غیرمجاز اتفاق افتاده است. این اقدامات نسبت به سال قبل تا ۷۵ درصد اتفاق افتاده و برای تکمیل این پرونده، سراغ اصناف هم رفته ایم و در صورت تخلف، پرونده قضایی تشکیل می شود. البته نیاز داریم ساماندهی کلی صورت گیرد و افراد مجاز هم مدارک به روز را دریافت نمایند.

عزیزی در خاتمه سخنان خود در رادیو گفتگو اظهار کرد: پلیس فتا فضای مجازی را نیز به صورت مداوم رصد می کند و مجرمان شناسایی می شوند. همچنین در حوزه کشفیات ۱۱۰ درصد منجر به کشف شده است .

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۵
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403072015418
  • خبرنگار : 90004

برچسب‌ها