تجلیل از مدال‌آوران و قهرمانان مسابقات شمشیربازی در اصفهان

مراسم تجلیل از مدال‌آوران و قهرمانان مسابقات کشوری شمشیربازی در سرای ورزشکاران اصفهان برگزار شد.

شیرین رضایی، نایب رئیس فدراسیون شمشیربازی در این آیین که امروز پنجشنبه، ۱۹ مهرماه در سرای ورزشکاران اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در ۲ سال گذشته تمام تلاش خود را انجام دادیم که بخش بانوان فدراسیون پررنگ‌تر از دوره‌های قبل باشد. در واقع حمایت ریاست فدراسیون هم باعث شد که بتوانیم برنامه‌های بیشتری را برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه در دوران قبل از کرونا تعداد شرکت‌کنندگان در مسابقات کمتر از زمان حال بود، افزود: در اسلحه فلوره ۲۱، اپه ۴۰ و سابر ۳۰ تا ۴۰ شرکت کننده حضور داشتند. این دوره با قرار دادن امکانات در اختیار استان‌ها، فعالیت‌ها گسترش یافت و نمی‌توانیم با بسکتبال و هندبال رقابت کنیم، اما سعی بر این است که این استعدادیابی انجام شود و استان‌های بیشتری را درگیر این رشته کنیم. 

به گزارش ایسنا، نایب رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: شمشیربازی رشته‌ مدال آوری است و نسبت مدال‌ها دو برابر می‌تواند باشد؛ مسابقاتی که اخیرا به مدت یک هفته در اصفهان برگزار شد حاصل یک کار تیمی شبانه روزی بود؛ در تیرماه دور برگشت لیگ را در اصفهان داشتیم و مسابقات انتخابی و اردوی ملی زیر ۲۳ سال نیز به میزبانی اصفهان برگزار شد. 

وی ادامه داد: مسابقات بین‌المللی زیر ۲۳ سال با دو ماه تاخیر در دی ماه برگزار می‌شود؛ تمام تلاش فدراسیون این است که رشته‌های فلوره و اپه نیز مانند گذشته مورد توجه قرار گیرند. در حال حاضر تمرکزها فقط به روی رشته سابر آمد، چرا که نتیجه‌گیری در آن راحت‌تر است و مسائل خاصی از جمله داوری در آن تاثیرگذار است که در مسابقات بین‌المللی مثال آن را شاهد بودیم. 

رضایی با اشاره به اینکه سعی کردیم این دو بخش را گسترش دهیم، تصریح کرد: در یک سال اخیر تعداد شرکت‌کننده سه اسلحه اپه، فلوره و سایر به ترتیب ۷۰، ۴۶، ۶۸ نفر بوده است و نیاز به کار زیادی وجود دارد و باید گفت یک شبه نمی‌توان راه ۱۰۰ ساله را طی کرد و آرام آرام جلو می‌رویم تا به اهداف خود دست پیدا کنیم.

نایب رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: اصفهان در مقایسه با تهران همیشه علاوه بر پتانسیل خوب توان زیرساخت و نیرویی دارد. اگر قرار باشد که در یک اسلحه فعالیت کنیم، ممکن است مشکلاتی وجود داشته و توجهی نشده باشد، شاید به تغییر رشته فکر کنیم، اما قرار نیست شرایط همیشه به یک شکل باشد، اگر می‌توانیم خدمتی کنیم با صبر  این کار را انجام خواهیم داد. 

رضایی تصریح کرد: باید جوانان و نوجوانان این رشته صبور باشند و ناامید نباشند، فدراسیون اگر بتواند در مسابقات جوانان و نوجوانان مقام کسب کنند قطعا بخش بانوان نیز موفق و قوی می‌شود و روزهای خوبی برای آن‌ها در پیش خواهد بود. 

نایب رئیس فدراسیون شمشیربازی یادآور شد: استان‌ها بازوی فدراسیون هستند و اگر قوی نباشند فدراسیون هم حرفی برای گفتن در هیچ سطحی نخواهد داشت، انتظار می‌رود استان اصفهان فعالیت خود را مانند قبل ادامه داد تا شاهد درخشش ورزشکاران اصفهانی باشیم. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم با یک برنامه‌ریزی درست و دیدگاه کارشناسانه و بلند قهرمانی، بهتر و بیشتر از قبل در هر دو بخش آقایان و بانوان شمشیربازی را به نقطه اوج برگردانیم.

سپس علی صالحی، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی اصفهان، اظهار کرد: یکی از ورزش‌هایی که با فرهنگ ما در شهر اصفهان و کشور سازگاری دارد و توصیه در دین شده، رشته شمشیربازی است و فقط افراد خاص در آن حضور پیدا می‌کنند. در واقع این رشته یک نخبگی فیزیکی و تکنیکی دارد. بنابراین به دلیل تبلیغات مختلف و هیجانی در مقایسه با برخی از رشته‌ها هوازی و فعالیت فیزیکی بالایی دارد. فعالیت فیزیکی بالا اعصاب و عضله ای نیاز دارد. فردی دراین رشته حضور پیدا می‌کند، قطعا نخبه‌ و مدال آور توانمندی است.

او ادامه داد: یکی از دیدگاه‌های ما در مدیریت شهری تقویت چنین فضایی با رسالت بیشتر و استفاده همگانی مردم است و کمتر فاز قهرمانی را داشته باشیم و بیشتر بتوانیم با گروه‌های مختلف مردم این ظرفیت‌های ورزش دنبال کنیم. پس از این بستر استقبال می‌کنیم تا هیئت‌های ورزشی بتوانند بهتر در حوزه‌های استعدادیابی، میزبانی و بین المللی استان اصفهان استفاده کنند. اگر بخواهیم یک شهر زنده‌ای را داشته باشیم یاید با یکدیگر فضایی با نشاط و ترویج ورزش را در رشته‌های مختلف ورزشی ارائه دهیم.

صالحی تاکید کرد: هر چقدر مجموعه های هیئت های ورزشی بتوانند با تلاش بیشتر فعالیت کنند قطعا هزینه‌های ما در حوزه فرهنگی اجتماعی شهر کاسته می‌شود. بخشی از تلاش ما این است که بتوانیم فضای تحرک و نشاط را برای نوجوانان، جوانان و خانواده به وجود بیاوریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر تصریح کرد: به جوانان مدال آور افتخار می‌کنیم، چرا که علاوه بر درس خواندن تلاش می‌کنند یک فرد اثر گذار در جامعه باشند. تلاش می‌کنیم با تعاملات بیشتر دیده شوید. همچنین در حوزه رویدادی و میزبانی‌های ملی و بین المللی کمک کنیم تا شاهد رشد و بالندگی این نسل باشیم و بتوانید دستاوردهای بیشتری در این عرصه داشته باشید.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۳۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403071915249
  • خبرنگار : 50653