مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

روند ساخت سینما در شهرستان‌های خراسان رضوی صعودی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی روند ساخت سینماها در شهرستان‌های این استان را صعودی ارزیابی کرد.

محمد حسین‌زاده امروز (۱۹ مهر ماه) در سومین جشن مهر سینمای خراسان رضوی که در پردیس سینمایی پارک قوچان با حضور پیشکسوتان و فعالان سینمایی استان برگزار شد، گفت: اختتامیه جشن سالانه اهالی سینما به‌عنوان مهر سینمای خراسان رضوی در سینمای قوچان که بعد از یک دوره تعطیلی و عدم استفاده مناسب از سالن دوباره بازگشایی شده است، برگزار شد. 

وی ادامه داد: این پردیس سینمایی در چهار سالن با بیش از ۶۰۰ صندلی از امروز آماده خدمت‌رسانی به مردم است و این امکان فراهم شده است تا مردم تعداد بیشتری فیلم را به‌صورت همزمان تماشا کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: در حال حاضر در شهرستان‌های کاشمر، تربت حیدریه و تربت‌ جام سینماهایی ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده است. آمادگی داریم در شهرستان‌هایی که مکانی مناسب برای سینما داشته باشند، مکان‌ها با حمایت بخش خصوصی قابل استفاده‌ شوند تا در آینده شاهد وجود سینما در تمام شهرهای استان باشیم.

وی با بیان این‌که خراسان رضوی رتبه نخست کشور را به‌لحاظ زیرساخت و میزان تماشاچی دارد، اظهار کرد: فعالان سینما از خراسان رضوی بین اهالی سینما در حوزه فنی و تخصصی کشور زبانزد هستند و امروز بی‌اغراق خراسانی‌ها در حوزه‌هایی مانند مستند، فیلم کوتاه و انیمیشن حرف اول را می‌زنند.

حسین‌زاده ادامه داد: با وجود تمام مشکلاتی که در قوانین و زیرساخت‌ها وجود دارد، سینماگران در خراسان رضوی سالانه چند فیلم سینمایی آماده می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه برای ساخت پروژه‌های سینمایی و انیمیشن نیاز به منابع و اعتبار داریم، گفت: ما برای ساخت، دنبال منابع و اعتبار بلاعوض نیستیم، بلکه راهکارهایی وجود دارد تا مسئولان اقتصادی و مسئولان برنامه‌ریزی و بودجه کشور با حمایت نمایندگان مجلس اقداماتی را برای کمک به حوزه سینما انجام دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی در ادامه، با بیان دو پیشنهاد برای مسئولان در راستای تسهیل ساخت تولیدات سینمایی، اظهار کرد: با توجه به اینکه صاحبان صنایع و معادن ملزم به پرداخت مالیات هستند، می‌توان در راستای حمایت از حوزه فرهنگ و هنر این پرداخت‌ها به این حوزه اختصاص یابد.

وی افزود: تولیدکنندگان برای ساخت محصولات انیمیشن و سینمایی منابع اعتباری بالایی نیاز دارند و به همین دلیل، دولت سالانه تسهیلاتی را در اختیار هنرمندان قرار می‌دهد؛ اما با توجه به اینکه روند ساخت یک اثر سینمایی یا انیمیشن طولانی است، نیاز داریم حداقل یک سال  برای بازپرداخت تسهیلات پیش‌بینی شود.

در پایان این مراسم، از تعدادی از فعالان و پیشکسوتان قوچانی و خراسانی حوزه سینما تجلیل شد. همچنین تندیس و دیپلم افتخار جشن مهر سینمای خراسان رضوی در حوزه‌های مختلف مانند بازیگری، کارگردانی، فیلم‌نامه‌نویسی، تدوین، صدابرداری و صداگذاری، گریم، انیمیشن، جلوه‌های ویژه و ... به برگزیدگان اهدا شد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403071915245
  • خبرنگار : 50253