معاون شهرداری خبر داد:

خرید تجهیزات به روز آتش‌نشانی در حوزه کوهستان در شیراز

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه سالیانه با توجه به وسعت شهر شیراز و در جهت تاب‌آوری و ایمنی شهر باید تجهیزات حوزه آتش‌نشانی را به روز کنیم، گفت: در حوزه کوهستان تجهیزات به روز دنیا توسط سازمان خریداری شده است.

روح‌الله خوشبخت امروز، ۱۹ مهر ماه در آئین رونمایی از ماشین آلات جدید عمرانی، خدمات شهری، تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی همچنین بهره‌برداری از پروژه‌های فرهنگی، ورزشی و خدمات شهری شهرداری شیراز بیان کرد: در کنار افتتاح پروژه‌های عمرانی و خدمات شهری شاهد رونمایی از تجهیزات و ماشین آلات حوزه آتش‌نشانی هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۳ تیم غواصی، کوهستان و مواد خطرناک در حوزه آتش‌نشانی است، گفت: در حوزه کوهستان تجهیزات به روز دنیا توسط سازمان خریداری شده است.

خوشبخت ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ طرح جامع اطفاء حریق و ایمنی شهرداری شیراز در شورای ششم به درستی سیاست‌گذاری شد و بر اساس فصل نهم این طرح موظف هستیم به صورت سالیانه با توجه به وسعت شهر شیراز و در جهت تاب‌آوری و ایمنی شهر، ماشین‌آلات و تجهیزات حوزه آتش‌نشانی را به روز کنیم.

وی تصریح کرد: ناوگان حوزه آتش‌نشانی در شهر شیراز ۱۴۴ دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین دارد که برنامه‌ریزی کرده است در سال ۱۴۰۳ با پشتیبانی حوزه مالی _ اقتصادی ۲۹ ماشین‌آلات مختلف به این سازمان افزوده شود.

خوشبخت اظهار کرد: در فاز اول ۹۰ میلیارد تومان رونمایی شد و امروز هم فاز دوم رونمایی خواهد شد که بر اساس آن حدود ۲۵ میلیارد تومان تجهیزات و ماشین‌آلات رونمایی می‌شود و تا پایان سال و دهه مبارک فجر نردبان ۵۶ متری و سایر ماشین‌آلاتی که در این حوزه نیاز است جهت رفاه شهروندان به سازمان افزوده خواهد شد.

امسال سال شکوفایی عمرانی و توسعه زیرساختی شهر شیراز است

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شیراز نیز در این مراسم بیان کرد: شهرداری شیراز در ابعاد مختلف پروژه‌های مختلف را به روش‌های مختلفی ارائه می‌کند.

رضا محمدیان با بیان اینکه در آینده نزدیک محور جنوبی آزادراه آیت الله حائری شیرازی و دور برگردان اردیبهشت و در مرحله بعد زیر گذر گویم افتتاح خواهند شد، تصریح کرد: پروژه‌های مختلف در گوشه و کنار شهر در حال عملیات است و امسال سال شکوفایی عمرانی و توسعه زیرساختی شهر شیراز خواهد بود.

افزوده شدن ۳۸ درصد به سرانه کتابخانه‌های عمومی فارس 

معاون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری شیراز نیز در این مراسم ضمن تشکر از حمایت‌های شورا و شهرداری شیراز، گفت: ۳ کتابخانه بزرگ مقیاس در شرق، غرب و جنوب شرق شیراز در فرهنگسراهای شهروند، بهمن بیگی و حکمت با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی به بهره‌برداری رسید.

محمد علی چوبینی با بیان اینکه  ۹ کتابخانه مشارکتی در دیگر فرهنگسراها داریم، تصریح کرد: با این اتفاقات، ۳۸ درصد به سرانه کتابخانه‌های عمومی استان فارس افزوده شد.

وی با بیان اینکه ۲ روز قبل، ۴۰ عنوان متر کتاب رونمایی شد، اظهار کرد: این کتابخانه‌های بزرگ مقیاس هم فضای مطالعه عمومی و هم فضای مطالعه تخصصی و پژوهشی دارند.

چوبینی در ادامه سخنان خون از کتابخانه سیار خبر داد و گفت: قرار است اتوبوس کتاب در قالب کتابخانه سیار به مناطق کم برخوردار ارائه خدمات دهند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۳۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403071915220
  • خبرنگار : 50976