معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خبرداد

ارائه ۶۰ خدمت در کتابخانه‌های عمومی

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ضمن تاکید بر بازتعریف خدمات کتابخانه‌ای گفت: در حال حاضر ۶۰ خدمت در برخی از کتابخانه‌ها از قبیل قصه‌گویی و نشست‌های علمی و فرهنگی ارائه می‌شود.

سیدباقر میرعبداللهی بعدازظهر پنجشنبه ۱۹ مهرماه در آیین افتتاح کتابخانه پاسارگاد در روستای کوزره، اظهار کرد: کتاب در یک تفسیر کالای گرانی به شمار می‌رود به طوری که دست کم اگر برای ناشر که مبدا تولید محتوای کتاب است گران نباشد برای مصرف‌کنندگان گران است.

وی افزود: اگرچه این یک تفسیر است اما در هر صورت برای اینکه کتاب دسترس‌پذیرتر باشد یکی از راه‌های آن مراجعه به کتاب‌های دیجیتال است.

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: راه دوم که پیشنهاد می‌شود، بازتعریف مفهوم کتابخانه است چراکه عضویت و امانت کتاب یکی از بی‌شمارترین خدماتی است که به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ تا ۶۰ خدمت در برخی کتابخانه‌ها از قبیل قصه‌گویی و نشست‌های علمی و فرهنگی ارائه می‌شود، افزود: در راستای دسترس‌پذیری کتاب، کتابخانه‌ها مجموعه‌ای از منابع مکتوب هستند. 

میرعبداللهی در بخش پایانی سخنانش اظهار کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی در بودجه کشور ردیف ندارند به نحوی که نیم درصد از درآمدهای شهرداری‌ها به عنوان بودجه در اختیار نهاد کتابخانه‌ها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام 

  • پنجشنبه/ ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403071915215
  • خبرنگار :