هشدار پلیس فتا یزد در مورد کلاهبرداری به روش سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال

رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: مجرمان سایبری با استفاده از تبلیغات گسترده در فضای مجازی مبنی بر سرمایه گذاری ارز دیجیتال در بورس‌های خارجی و دریافت سود کلان حاصل از آن، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ «حسن ابوالحسینی» با بیان اینکه اکثر تبلیغات در مورد سرمایه‌گذاری در بورس‌های خارجی و دریافت سود بالا کلاهبرداری می‌باشد، گفت: مجرمان سایبری با ترفند اغوا کننده و تبلیغات در فضای مجازی، شهروندان را وسوسه کرده و آنها را به سرمایه گذاری در بورس‌های خارجی تحریک کرده و در دام خود گرفتار می‌کنند.

وی ادامه داد: کلاهبردار با وعده سرمایه گذاری در ارز دیجیتال، بورس، مسکن، ارزهای خارجی، طرح‌های تحقیقاتی و هر نوع دیگری که به فکرشان برسد، پول‌های قربانیان را دریافت کرده و به آنها وعده سودهای بزرگ‌تر می‌دهند.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد؛ کاربران فریب وب‌سایت‌هایی که خود را با ظاهری معتبر معرفی می‌کنند و سودهای کلان و غیرعادی را تبلیغ می‌کنند نخورند، هر وب سایت معتبری قابل جعل می‌باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از پلیس استان، ‌ سرهنگ ابوالحسینی همچنین از شهروندان خواست: هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا شبکه‌های اجتماعی موضوع را از طریق سایت پلیس‌ فتا به آدرس  www.fata.gov.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403071915207
  • خبرنگار : 50214