‌رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان:

آموزش و توانمند سازی نیروی انسانی عامل پیشرفت صنایع و دستگاه‌ها است

مدیران نفت ستاره خلیج فارس با حضور در جهاد دانشگاهی هرمزگان با رئیس، معاونین و مدیران این نهاد انقلابی در جهت هم افزایی و تعامل هر چه بیشتر دو مجموعه با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

دکتر احمد زاهری رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان امروز پنجشنبه ۱۹ مهرماه، ضمن تسلیت و تبریک شهادت سیدحسن نصرالله پرچمدار جبهه مقاومت و سایر همرزمان شهیدش در جنوب لبنان و همه شهدای جبهه مقاومت ‌از جهادگران عرصه صنعت نفت کشور تقدیر کرد و گفت: نهاد جهاد دانشگاهی بر اساس ابلاغیه ستاد انقلاب فرهنگی ۱۶ مردادماه سال ۱۳۵۹ شکل گرفته و ثمرات ارزنده ای از این نهاد به بار نشسته است.

زاهری به دو الگوی موفق و مهم در تامین نیازهای کشور و اعتماد به جوانان اشاره کرد و افزود: جهاد دانشگاهی نیاز به درمان ناباروری کشور را با پژوهشگاه رویان و پالایشگاه نفت ستاره با تولید مناسب نیازهای کشور به بنزین را برطرف نموده است.

وی تامین نیازهای آموزشی و توسعه فردی کارکنان صنایع و دستگاه‌های اجرایی در راستای توانمند سازی نیروی انسانی و نیاز تخصصی استان را یکی از اقدامات مهم مجموعه جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش برشمرد و اظهار داشت :برگزاری دوره های تخصصی مورد نیاز صنعت، دوره های ایمنی و بهداشت ( HSE )‌، حسابداری و نرم افزارهای تخصصی و همچنین برگزاری ۱۵ آزمون استخدامی در سال گذشته و برگزاری دوره شایستگی و ارزیابی کارکنان و مدیران از جمله خدمات ارائه شده حوزه آموزش بوده است.

زاهری، آمادگی خود را در جهت همکاری تعامل صنایع و دستگاه‌های اجرایی استان اعلام نمود و خاطر نشان کرد: قراردادهای باز پژوهشی با فولاد هرمزگان و صبا فولاد راه اندازی مرکز تندرستی و سلامت ورزش با همکاری اداره کل ورزش و جوانان، راه اندازی مشاوره شیلات و آبزی پروری با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی، راه اندازی مرکز مشاوره روانشناسی، تنظیم اسناد توسعه شهری از دستاوردها و اقدامات انجام شده پژوهش جهاد دانشگاهی هرمزگان می باشد.

 وی گفت: در راستای تعامل با مجموعه‌های علمی و پژوهش و مسئولیت‌های اجتماعی، در سال گذشته دو رویداد دانش آموزی حل مسئله صنعت ‌با همکاری فولاد هرمزگان سازمان صنعت ، معدن و تجارت اداره کل آموزش و پرورش و کمیته امداد استان به همت مرکز رشد جهاد دانشگاهی برگزار شد.

وی ادامه داد: امسال نیز طرح صدف در دست اقدام است که هدف از برگزاری این رویداد ارائه مطالب آموزشی مرتبط با حوزه کارآفرینی و ایجاد بستری مناسب برای جذب و ارائه ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه و توانمندسازی دانشجویان، دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها است.

رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان در پایان ساختار فرهنگی را تشریح کرد و افزود: خبرگزاری ایسنا، ایکنا، مرکز افکار سنجی ایسپا، سازمان دانشجویان و انتشارات نقش ارزنده ای را در تبیین مبانی اصیل انقلاب را دارند که از جمله فعالیت های صورت گرفته این معاونت‌ ‌اولین یادواره شهدای جهاد دانشگاهی، اولین شب شعر خلیج‌فارس، برگزاری مناظرات دانشجویی، برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت بوده است.

زهیر نوروزیان مدیر بازرگانی کالا شرکت نفت ستاره خلیج فارس نیز در ادامه این دیدار ضمن تقدیر و تشکر و ابراز خرسندی از برگزاری اینگونه جلسات، خواستار تعاملات و استفاده بهینه تر و بیشتر مجموعه جهاد دانشگاهی از ظرفیت های ‌های منحصر به فرد آن مجموعه شد و اظهار کرد: هدف اصلی کشور حمایت تولیدات داخل چه در تامین کالا و چه در علم و .... است که خوشبختانه در پالایشگاه نفت ستاره همین هدف را دنبال میکنم و جز وظایف اصلی خود میدانیم که در این راستا قدم برداریم.

نوروزیان افزود: پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس ۴۰ درصد بنزین کشور را تأمین می‌کند و سهم قابل‌توجهی نیز از تولید سایر فرآورده‌ها مانند گاز مایع و نفت سفید را به خود اختصاص داده است.

‌مدیر بازرگانی کالا شرکت نفت ستاره خلیج فارس هم افزایی در ارتباط را مهم دانست و گفت: هم افزایی در ارتباط و مستمر بودن پیگیری امور اتفاق می‌افتد، به این منظور که وقتی منبع یا چند ظرفیت در کنار هم قرار بگیرد منبع جدید یا ظرفیت جدیدی ایجاد می‌شود که فراتر از حاصل جمع آن منابع یا ظرفیت‌هاست.

انتهای پیام‌

  • پنجشنبه/ ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۶
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403071915169
  • خبرنگار : 50673