فرمانده انتظامی استان:

در کرمانشاه امنیت خوبی داریم/ باید احساس امنیت را هم بالا ببریم

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه در کرمانشاه امنیت هست، اما احساس امنیت ضعیف است، گفت: باید احساس امنیت را در استان بالا ببریم.

به گزارش ایسنا، سردار مهدی حاجیان، امروز(۱۹ مهر) در نشست خبری که به مناسبت هفته فراجا(۱۳ تا ۱۹ مهر) در کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه پلیس تا پای جان برای حفظ امنیت مردم پای کار است، اظهار کرد: پلیس با هر کسی که بخواهد امنیت استان را به مخاطره بیاندازد، برخورد جدی خواهد کرد.

 وی اضافه کرد: پلیس در عین حال که با مردم مهربان بوده و خدمتگزار آنها است، در برابر مجرمین اقتدار پشیمان کننده به خرج می‌دهد و اجازه نمی‌دهد کسی به جان مردم تعرض کند و گواه این مدعا بیش از ۴۰ شهیدی است که فراجا در شش ماهه امسال تقدیم کشور کرده است. 

وی افزود: پلیس استان کرمانشاه هم در مجموع ۵۰۴ شهید تقدیم انقلاب کرده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه در کرمانشاه امنیت هست، اما احساس امنیت ضعیف است، گفت: باید احساس امنیت را در استان بالا ببریم.

وی با تاکید بر اینکه باید احساس امنیت را در استان بالا ببریم، گفت: انتظار داریم رسانه‌ها پای کار آمده و پلیس را مقتدر نشان دهند، چون هرچه احساس امنیت بیشتر باشد، سرمایه‌گذاران هم بیشتر جذب استان خواهند شد و در حوزه اقتصادی هم شاهد شکوفایی استان خواهیم بود.

حاجیان در ادامه با بیان اینکه شعار امسال هفته فراجا «پلیس هوشمند، مردم قانونمدار» اعلام شده، تصریح کرد: پلیس ضابط اجرایی قانون است و اگر مردم در کنار او قرار بگیرند، بیشتر می‌تواند در ایجاد نظم و انضباط در جامعه موفق عمل کند.

وی با بیان اینکه پلیس باید به سمت هوشمندشدن برود، افزود: پلیس نیاز دارد تا با استفاده از تجهیزات هوشمند و امکانات مدرن خود را به روزرسانی کند تا بتواند منشا خدمات بیشتری در جامعه باشد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به تهیه و ابلاغ سند معماری فراجای آینده در سطح ملی، گفت: از اردیبهشت سال گذشته که به عنوان فرمانده انتظامی استان به کرمانشاه آمدم، در جهت پیاده‌سازی این سند تلاش کرده‌ام و در این مدت اقدامات زیادی در حوزه هوشمندسازی در استان انجام شده است.

وی افزود: تلاش شده  تا با پیش‌بینی و پیشگیری و کشف جرم، آمار جرائم را در استان کاهشی کنیم که در این راستا در وهله اول نیاز به جمع‌آوری بانک اطلاعاتی از مجرمین سابقه دار استان داشتیم تا افراد آسیب زا و آسیب پذیر را شناسایی کنیم که هم اکنون ۸۰ درصد داده‌های مربوط به مجرمین سابقه دار کرمانشاه جمع آوری شده است.

حاجیان با بیان اینکه مدل‌های کشف جرم را در کرمانشاه تغییر داده‌ایم، ادامه داد: هم‌اکنون در صورت بروز چندین جرم ازجمله تیراندازی منجر به جرح‌ و قتل، سرقت‌های به عنف، سرقت‌های مسلحانه و... به طور همزمان پلیس‌های تخصصی هم به محل حادثه اعزام می‌شوند تا کار کشف جرم با سرعت بیشتری انجام شود.

وی در ادامه با بیان اینکه پلیس در اربعین امسال هوشمندی خود را نشان داد، گفت: در اربعین امسال گشت هوایی استان را راه اندازی کردیم که منشا اقدامات خوبی بود و زمینه ساز نظم بیشتری در استان شد. این گشت هم اکنون هم در چند شهرستان فعال است.

وی اشاره‌ای هم به راه اندازی مدرسه تخصصی پلیس و دانش‌آموز در استان داشت و افزود: با همکاری آموزش و پرورش در تلاشیم دانش‌آموزان رابه صورت گروهی به این مدرسه برده و آنها را با قوانین ترافیکی آشنا کنیم، چون معتقدیم بهترین راهکار برای کاهش جرائم ترافیکی آموزش از سنین دانش‌آموزی است.

طرح «هر کلانتری _ یک شهر» در کرمانشاه اجرا می‌شود

به گزارش ایسنا، حاجیان در ادامه با اشاره به اجرای طرح «هر کلانتری _ یک شهر» در کرمانشاه، تاکید کرد: این طرح هم اکنون در هشت کلانتری کرمانشاه در حال اجرا است و تا آخر سال در ۸۰ درصد کلانتری‌های شهر کرمانشاه اجرا خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح پابند الکترونیک برای مجرمین سابقه‌دار در استان، گفت: هم‌اکنون برای حدود ۱۰۰ نفر از سارقین سابقه‌دار که دارای بیش از چهار فقره سابقه سرقت هستند، پابند الکترونیک نصب کرده‌ایم و آنها را ۲۴ ساعته رصد می‌کنیم.

حاجیان با بیان اینکه تا پایان سال بنا داریم این تعداد را به ۳۰۰ نفر برسانیم، افزود: برنامه ریزی شده ظرف سه سال پابند الکترونیک برای هزار مجرم سابقه دار استان نصب کنیم که البته بعید است این تعداد مجرم سابقه‌دار در استان داشته باشیم.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه به اندازه تمامی پلیس‌ها دوربین نداریم، گفت: هم اکنون بیش از ۱۰۰ دوربین برای نصب در لباس پلیس در استان موجود است که به دنبال افزایش این تعداد تا هزار دوربین هستیم.

وی افزود: هم اکنون لباس تمامی نیروهای یگان امداد پلیس مجهز به دوربین بوده و بقیه نیز در ماموریت‌های اصلی و مهم به لباسشان دوربین نصب می‌شود.

میزان کشف جرائم به ۵۲ درصد رسیده است

حاجیان با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه کشف جرم در استان صورت گرفته، عنوان کرد: میزان کشف جرائم در استان به ۵۲ درصد رسیده و این عدد در پایان سال به ۶۲ درصد خواهد رسید.

حاجیان با اشاره به آمار کشف قتل در استان، گفت: هم اکنون درصد کشف قتل در استان به بالای ۹۵ درصد رسیده که عدد بالایی است و با احتساب کشف قتل‌های معوق سنوات گذشته این عدد ۱۰۲ درصد است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال کاهش ۱۷ درصدی انواع سرقت در استان کرمانشاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته را داشتیم، تصریح کرد: در تلاشیم تا این عدد را تا آخر سال در همین حد  نگه داریم و نگذاریم سرقت‌ها روند افزایشی بگیرند.

وی با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال آمار سرقت های مهم شامل سرقت منزل، سرقه به عنف، سرقت اتومبیل، سرقت مغازه و... در استان کاهش ۲۲ درصدی داشته، تصریح کرد: در این مدت حدود ۱۱۳۱ فقره کاهش سرقت های مهم نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان داشته‌ایم که با اقدامات پیشگیرانه به این موفقیت رسیده ایم. 

حاجیان با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال همچنین کاهش ۳۴ درصدی قاپ زنی و موبایل قاپی در استان داشته‌ایم، ادامه داد: دستگیری خرده فروشان مواد مخدر هم با افزایش دستگیری‌ها همراه بوده، به نحوی که در شش ماهه امسال ۱۳۱۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر از خرده فروشان کشف شده است.

 وی تاکید کرد: در این مدت ۱۱۸۶ قبضه سلاح جنگی و شکاری غیرمجاز در استان کرمانشاه کشف شده و در حوزه قاچاق به خصوص قاچاق سوخت ۹ برابر نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش کشف داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: در دستگیری سارقان مسلحانه رشد ۱۲ درصدی و در دستگیری خرده فروشان مواد مخدر رشد ۱۰ درصدی داشته‌ایم.

اگر در فضای مجازی از شما کلاهبرداری شد، فورا با پلیس تماس بگیرید 

حاجیان در ادامه با اشاره به راه اندازی مرکز فوریت های پلیس در حوزه فضای مجازی با شماره ۰۹۶۳۸۰، گفت: این مرکز به صورت آنی پاسخگوی تماس شهروندان است.

وی تاکید کرد: اگر مردم بلافاصله بعد از اینکه در فضای مجازی از آنها کلاهبرداری شد، با پلیس تماس بگیرند، این توان را داریم که بلافاصله دیگر حساب‌های انها را مسدود کرده و از کلاهبرداری بیشتر جلوگیری کنیم.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه  با اشاره به راه اندازی تیم واکنش سریع پلیس در فضای مجازی، تصریح کرد: در شش ماهه نخست امسال توانسته‌ایم ۱۰.۵ میلیارد تومان از مجموع ۲۸ میلیارد تومان کلاهبرداری شده در فضای مجازی از مردم استان را به آنها بازگردانیم.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403071915157
  • خبرنگار : 50180