جشنواره فیلم کودک و نوجوان؛

جشنوارۀ سی‌وششم از نظر استقبال مردمی رکورد زد

رئیس سازمان سینمایی گفت: جشنواره سی‌وششم از نظر تعداد تماشاگران و میزان استقبال مردمی رکورد جدیدی را به ثبت رسانده و این رویداد را به موفق‌ترین جشنواره کودکان و نوجوانان در تاریخ سینمای ایران تبدیل کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از امور ارتباطات رسانه‌ای و اطلاع رسانی سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: جشنواره اصفهان نقش به‌سزایی در ایجاد انگیزه برای فیلم‌سازان و تهیه‌کنندگان داشته و فرصتی فراهم کرد تا فیلمسازان جوان و مستعد بتوانند با اعتماد به نفس بیشتری به این بخش از صنعت سینما وارد شوند و در نتیجه، شاهد تولید آثار بیشتری در این حوزه باشیم.

خزاعی به مرور مدیریت سه‌ساله خود در سازمان سینمایی پرداخت و افزود: در این مدت، به ویژه پس از پایان سال اول که تحت‌تأثیر همه‌گیری کرونا بود، موفقیت‌های چشمگیری در تولیدات سینمای کودکان و نوجوانان حاصل شد. برخی از این تولیدات، علاوه بر نمایش داخلی توانسته‌اند به بازارهای بین‌المللی راه پیدا کنند و جایگاه سینمای کودک ایران را در سطح جهانی تقویت کنند و افزایش قابل توجه تعداد پروانه‌های ساخت و نمایش در این حوزه نشان‌دهنده رشد کمی و کیفی تولیدات است.

رئیس سازمان سینمایی کشور به اهمیت همکاری میان سازمان سینمایی و وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و ضمن معفری برنامه‌ای تحت عنوان «زنگ سینما» تصریح کرد: این برنامه با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با سینما و جذب آن‌ها به عنوان مخاطبان سینمای کودک اجرا شده است. اجرای این طرح گامی مؤثر برای جذب سرمایه‌گذاران به سینمای کودک است، چراکه حضور پررنگ‌تر کودکان و نوجوانان در سینما می‌تواند به افزایش تقاضا و در نتیجه رونق بازار این نوع فیلم‌ها کمک کند.

خزاعی همچنین به برنامه‌ریزی برای اکران منظم و هدفمند فیلم‌های کودک و نوجوان اشاره کرد و از فیلم‌های موفقی همچون «ببعی قهرمان» و پروژه در حال تولید «پسر دلفینی۲» به‌عنوان نمونه‌هایی یاد کرد که قرار است در آینده اکران شوند.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع اهمیت مضامین اخلاقی و آموزنده در فیلم‌های جشنواره پرداخت و تأکید کرد: یکی از دلایل استقبال گسترده مردم از این جشنواره، همین توجه به محتوای آموزنده فیلم‌هاست. جشنواره سی و ششم از نظر تعداد تماشاگران و میزان استقبال مردمی رکورد جدیدی را به ثبت رسانده و این رویداد را به موفق‌ترین جشنواره کودکان و نوجوانان در تاریخ سینمای ایران تبدیل کرده است.

رئیس سازمان سینمایی همچنین به رشد قابل توجه صنعت پویانمایی در ایران اشاره و بیان کرد: در سال‌های اخیر، تولیدات انیمیشن در ایران با کیفیت بالایی همراه بوده و برخی از این آثار موفق شده‌اند به بازارهای جهانی راه یابند. این دستاوردها نتیجه سرمایه‌گذاری در حوزه پویانمایی و همکاری سازندگان با استودیوهای بین‌المللی است و امیدواریم که با ادامه این روند، آثار بیشتری از سینمای کودکان و نوجوانان ایران بتوانند در عرصه جهانی مطرح شوند.

خزاعی گفت: توجه به سینمای کودکان و نوجوانان نباید محدود به جشنواره‌ها باشد و باید در طول سال نیز از تولید و اکران فیلم‌های این حوزه حمایت شود و زمینه‌های لازم برای رشد و شکوفایی استعدادهای جوان در این بخش فراهم گردد؛ ضمن اینکه مشارکت همه‌جانبه نهادهای دولتی، خصوصی و سرمایه‌گذاران در توسعه سینمای کودک اهمیت بسیاری دارد.

او رشد تولیدات سینمایی در این حوزه را نتیجه‌ توجه بیشتر به نیازها و علایق مخاطبان کودک و نوجوان دانست و اشاره کرد که سینمای کودکان و نوجوانان می‌تواند با جذب حمایت‌های بیشتر، به یک صنعت پویا و موفق تبدیل شود که نه تنها در داخل، بلکه در عرصه‌های بین‌المللی نیز به موفق است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403071915153
  • خبرنگار :