مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم:

مدیریت پسماندها در قم نیازمند همراهی مردم و مسئولان است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: بهبود وضعیت پسماندها در قم باید با همراهی، هماهنگی و همدلی همه مردم و مسئولان صورت بپذیرد تا شاهد گام‌های مثبت و مؤثری در این جهت باشیم.

محمدحسین بازگیر امروز ۱۹ مهرماه در همایش علمی و آموزشی «بررسی چالش‌ها، فرصت‌ها و الزامات قانونی مدیریت پسماندهای استان قم» گفت: ما زمانی پسماندها را از خانه و کارخانه خود فقط دور می کردیم، اما امروز می‌دانیم در محیط زیست دوری وجود ندارد.

وی با اشاره به قوانین بالادستی در حوزه پسماندها، از عدم اجرای درست این ضوابط و قوانین در کشورمان انتقاد کرد و گفت: متأسفانه مدیریت انواع پسماندها در قم به ویژه در بخش صنعت و در روستاها با مشکلات متعددی مواجه است که باید مورد پیگیری و اهتمام متولیان امر قرار داشته باشد. 

بازگیر معضل جدی پسماندسوزی در قم را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: آتش زدن هر نوع زباله و پسماند و ضایعات طبیعی و مصنوعی در فضای باز و یا در زباله سوزهای غیراستاندارد، بر اساس قوانین ممنوع و جرم بوده و گازهای بسیار خطرناک و سرطان‌زا منتشر می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه در حوزه پسماندها به شدت نیازمند آموزش، آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی هستیم، اضافه کرد: بهبود وضعیت پسماندها در قم باید با همراهی، هماهنگی و همدلی همه مردم و مسئولان صورت بپذیرد تا شاهد گام‌های مثبت و مؤثری در این جهت باشیم.

انتهای پیام 

  • پنجشنبه/ ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۶
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403071915152
  • خبرنگار : 50455