برگزیدگان جشنواره آواها و نواهای بومی چهارمحال و بختیاری معرفی شدند

آیین پایانی چهارمین جشنواره آواها و نواهای بومی محلی چهارمحال و بختیاری با حضور جمعی از مسئولان، هنرمندان و علاقه‌مندان فرهنگ و هنر و با معرفی ۱۸ برگزیده این دوره از جشنواره در کوهرنگ برگزار شد.

هیات داوران چهارمین جشنواره استانی آواها و نواهای بومی محلی پس از بررسی ۳۵۸ اثر دریافتی در بخش‌های شادیانه‌ها و عاشقانه‌ها، کارآواها و بخش سوگینه و حماسی، ۱۸ شرکت‌کننده را به عنوان نفرات برتر این دوره از جشنواره معرفی کردند.

بر این اساس در بخش سوگینه و حماسی، علیرضا قاسمی موفق به کسب عنوان نخست و مهدی بهرامی و حسین عباسی در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند، داوود غیبی و مریم مهدور هم در این بخش به عنوان  افراد شایسته‌تقدیر معرفی شدند.

هیات داوران در بخش کارآواها، میلاد صادقی را به عنوان نفر نخست این بخش انتخاب و جهانگیر فرامرزی به مقام دوم دست یافت، جایگاه سوم این بخش نیز به اویس صادقی رسید و هیات داوران در این بخش لیدا طاهری را شایسته تقدیر دانست.

رتبه نخست بخش شادیانه‌ها و عاشقانه‌ها به روزعلی کریمی اختصاص یافت، سهیل خواجه گودری رتبه دوم و جمشید بالی‌پور رتبه سوم را کسب کرد، همچنین راضیه مالکی سرنکی به عنوان گزینه شایسته تقدیر معرفی شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، با توجه به استقبال خوب هنرمندان شاهنامه‌خوان در بخش حماسی و بنا به نظر داوران و مسئولان دبیرخانه این دوره از جشنواره استانی آواها و نواهای بومی محلی، انیس منصوری، مهلا سلیمانی، اسما محمدی، سحر محمدی و ستایش اسکندری از شرکت‌کنندگان نوجوان و نونهال در بخش ویژه جشنواره تقدیر شدند.

در حاشیه چهارمین جشنواره آواها و نواهای بومی محلی از ۶ عنوان کتاب شامل «از بهشت تا جهنم، از زمین تا آسمان» مجموعه شعر سروده پرویز بابادی نیاکان، «بررسی جلوه‌های حضور زنان در ادبیات دفاع مقدس» نوشته روح‌الله کریمی کیارسی و «گلواژه‌های محمدی»،«طب محلی و گیاهی» و «طب سنتی و حکمت جراحی در ایل بختیاری»  نوشته رستم محمدی احمدمحمودی نیز با حضور نویسندگان و ادب دوستان رونمایی شد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403071915111
  • خبرنگار :