محمدطیب صحرایی در جلسه امروز (۱۹ مهر) شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه که با حضور مدیر حوزههای علمیه کشور برگزار شد، با اشاره به توجه ویژه در استان کرمانشاه به امر آموزش و پرورش، اظهار کرد: امروز دیدگاه فرهنگی نیز بین مدیران استان به خوبی جا افتاده و جلسات شورای آموزش و پرورش به صورت مستمر برگزار میشود.
وی ادامه داد: در کنار تمرکز بر امور زیربنایی استان از جمله صنعت، کشاورزی، حمل و نقل، خدمات، راه آهن و ...، از امور فرهنگی و تربیتی نیز غافل نشدهایم و مقدمات یک حرکت شایسته فرهنگی و تربیتی در کرمانشاه آماده شده است.
استاندار کرمانشاه، توجه به دانشگاه فرهنگیان، ارتقاء خوابگاهها، رسیدگی به مدارس و ... را از جمله اقدامات صورت گرفته برای توسعه فعالیتهای فرهنگی و تربیتی برشمرد و خاطرنشان کرد: طی دو، سه سال اخیر ۱۹۶ مدرسه با ۶۰۰ کلاس درس در کرمانشاه ساخته شده و ۱۰۷ مدرسه کانکسی نیز به مدرسه سازهای تبدیل شده است.
سلمان محمدی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز وضعیت کلی آموزش و پرورش در کرمانشاه را ترسیم کرد و از وجود ۳۷۰ هزار دانش آموز در کرمانشاه خبر داد و گفت که ۵۰ درصد آنها در مرکز استان مشغول به تحصیل هستند.
وی با اشاره به همکاری ۲۶ هزار فرهنگی با آموزش و پرورش کرمانشاه، خاطرنشان کرد: چهار هزار مدرسه با ۱۵ هزار کلاس درس در استان کرمانشاه داریم.
محمدی با بیان اینکه امروز آموزش و پرورش به مسئله اول استان تبدیل شده، اظهار کرد: اگرچه رویکرد تربیتی در اولویت ما قرار دارد، اما رویکرد آموزشی را نیز فراموش نکردهایم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از توجه اساسی به سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش در استان کرمانشاه با اتکا به کلید واژههای ایمان، امید، هویت و نشاط نیز خبر داد و افزود: هدف ما این است که دانشآموزانی در تراز نظام جمهوری اسلامی تربیت کنیم و آنها را به درجهای از حیات طیبه برسانیم که مقدمهساز ظهور ولی عصر (عج) باشند.
انتهای پیام