جانشین فرمانده انتظامی گیلان:

امنیت با پلیس هوشمند و مردم‌ قانون‌مدار تقویت می‌شود

جانشین فرمانده انتظامی گیلان گفت: نیروی انتظامی در استفاده از تکنولوژی پیشگام است، استفاده از تکنولوژی در پیشگیری از جرائمی که مجرم می‌خواهد هیچ اثری از جرم باقی نماند، بسیار مهم است، لذا امنیت با پلیس هوشمند و مردم‌ قانون‌مدار تقویت می‌شود.

سردار حسین حسن‌پور امروز ۱۹ مهرماه در نشست با پیشکسوتان عرصه رسانه استان اظهار کرد: امسال هفته فراجا با شعار «پلیس هوشمند و مردم قانون‌مدار» نامگذاری شده، این شعار راهبردی برای یکسال پیش رو است؛ ماموریت پلیس اجتماعی بوده و همواره در کنار و با مردم است.

وی با اشاره به تأثیر پیشرفت علم، فناوری و تکنولوژی در ماموریت‌های پلیس افزود: نیروی انتظامی یکی از سازمان‌هایی است که در استفاده از تکنولوژی پیشگام است و باید از این ظرفیت بیشتر استفاده کنیم، زیرا استفاده از تکنولوژی در پیشگیری از جرائم خشن که مجرم می‌خواهد هیچ اثری باقی نماند، بسیار مهم است، لذا امنیت با پلیس هوشمند و مردم‌ قانون‌مدار تقویت می‌شود، بر این اساس همواره درصدد بروزرسانی تجهیزات و بهره‌مندی از تکنولوژی هستیم.

جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه علاوه‌بر هوشمندی پلیس، قانون‌مداری مردم هم بسیار مهم است، گفت: برای ارتقای امنیت در جامعه باید توجه مردم را نسبت به پایبندی به قانون جلب کرد، نقش اصحاب رسانه در این حوزه بسیار مؤثر است.

وی با بیان اینکه اگر پلیس می‌خواهد موفقیت داشته باشد باید فرهنگسازی انجام گیرد، تصریح کرد: هر اقدام یا مطالبه‌گری در جامعه توسط خبرنگاران انجام می‌شود، شما در بخش تامین امنیت هم نقش آفرین هستید، یک خط شما می‌تواند جامعه را به آشوب بکشاند یا از هر تهدیدی حفظ کند. این جلسات هم اندیشی فرصتی فراهم می‌کند تا تعامل نیروی انتظامی با اصحاب رسانه بیشتر شود.

سردار حسن‌پور، روشنگری به موقع، ارتباطات جمعی با مردم و دستگاه‌ها، اعتماد عمومی را از جمله ویژگی اصحاب رسانه دانست و بیان کرد: پیشرفت زمانی صورت می‌گیرد که همراه نقد باشد، اثرگذاری کار شما کمتر از موشکی نیست که دشمن را هدف قرار می‌دهد، لذا باید از این فضا برای پیشبرد نظام استفاده کنیم، همواره پلیس‌های تخصصی آمادگی دارند که گزارش‌های شما را دریافت کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان در خصوص حضور اتباع در استان، اظهار گفت: گیلان جزو استان‌های ممنوعه برای حضور و تردد اتباع غیرمجاز است، لذا در صورت مشاهده برابر قانون برخورد می‌شود، از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از پنج هزار اتباع غیر مجاز در استان شناسایی و طرد شدند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403071915082
  • خبرنگار : 50042