عضو شورای مرکزی کارگزاران:

انتصاب مظفری به عنوان استاندار خراسان رضوی مظهر وفاق است

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران خراسان رضوی با بیان اینکه مظفری در لیست گزینه‌های اعلامی مجمع نمایندگان استان و ستاد خراسان رضوی دکتر پزشکیان بود، گفت: این نشان می‌دهد در انتخاب استاندار جدید خراسان رضوی وفاق نیز صورت گرفته است.

نسرین یوسفی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به انتصاب غلامحسین مظفری به عنوان استاندار خراسان رضوی، اظهار کرد: آقای مظفری در پست‌های مختلف اجرایی خود، اقداماتی را در زمینه اقتصاد انجام داده است و حتی برخی از سمت‌های قبلی او اقتصادی هستند. این نشان می‌دهد که استاندار جدید خراسان رضوی با حوزه اقتصاد مأنوس است. 

وی با بیان اینکه با توجه به حوزه گردشگر و زائر در خراسان رضوی، این استان گردش اقتصادی بالایی دارد، افزود: به جهت اینکه آقای مظفری دیدگاه و سوابق اقتصادی دارد، انتخاب وی بسیاری از گره‌ها را باز خواهد کرد و می‌توانیم در خیلی از موضوعات حوزه اقتصادی از جمله بودجه زیارت، مسئولین کشور را همراه کنیم. همچنین در خراسان رضوی به دلیل حجم حضور زائرین، مصرف انرژی در مراکز رفاهی زائر بالاست و فشار آن به حوزه صنعت وارد می‌شود و باید سهمیه‌هایی برای خراسان رضوی در حوزه انرژی لحاظ شود. استاندار باید مسئولین کشوری را برای حل این مشکلات با خود همراه کند. 

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران خراسان رضوی با بیان اینکه مظفری در لیست گزینه‌های اعلامی مجمع نمایندگان استان و ستاد خراسان رضوی دکتر پزشکیان بود، گفت: این نشان می‌دهد در انتخاب استاندار جدید خراسان رضوی وفاق نیز صورت گرفته، زیرا وی ضمن اینکه مورد تأیید مجمع نمایندگان قرار دارد، اعضای ستاد دکتر پزشکیان نیز او را تایید می‌کنند. 

یوسفی با اشاره به مهم‌ترین چالش‌های استان که باید اقدامات عاجل برای آن‌ها انجام شود، عنوان کرد: در خراسان رضوی ناترازی انرژی داریم که حل آن در گرو افزایش بهره‌وری سیستم‌های نیروگاهی موجود در استان و توسعه آن است. یکی از بهترین توسعه‌ها، توسعه انرژی تجدیدپذیر است، خصوصا که در استان آفتاب خوبی داریم و اغلب سرمایه‌گذاران تمایل به سرمایه‌گذاری در حوزه پنل‌های خورشیدی در استان دارند. 

وی ادامه داد: یکی از مشکلات موضوع منابع مالی و تسهیلاتی است‌. در خراسان رضوی طی سال‌های گذشته همیشه نسبت سپرده به تسهیلات از میانگین کشور پایین‌تر بوده است، چندین جلسه اتاق بازرگانی پیگیری و با مجمع نمایندگان و بانک مرکزی جلسه برگزار کردند، اما نیاز است نماینده دولت به این زمینه ورود کند، زیرا موضوع تسهیلات به حوزه‌های قانون‌گذاری و قضایی ربطی ندارد و به حوزه دولت مربوط می‌شود. این سهم‌خواهی نیست بلکه مطالبه استان است که مانند متوسط کشور باشد.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی خراسان رضوی اضافه کرد: در حوزه انرژی طبق قانون باید تسهیلات بین واحدهای صنعتی استان پخش شود، اما تاکنون ریالی به واحدها تسهیلات داده نشده، در صورتی که طبق قانون ۲۵ درصد منابع باید به صنایع برگردد. ما پیگیری زیادی از طریق استانداری و نمایندگان مجلس داشتیم اما لازمه حل مشکل این است که نماینده دولت در استان به موضوعات اشراف کامل داشته باشد و بتواند مطالبات را از مسئولین کشوری پیگیری کند.

یوسفی با اشاره به تجربه مظفری در حوزه گردشگری، بیان کرد: در حوزه گردشگری آقای مظفری سابقه خوبی در منطقه آزاد کیش دارد. گردشگری یکی از بزرگ‌ترین فرصت‌های منطقه است و ما امیدواریم خیلی از موانعی که در حوزه گردشگری و سیستم‌های مربوطه وجود دارد، با حضور ایشان و همفکری و مشارکت با بخش خصوصی حل شود. بسیار حائز اهمیت است که دولت خود را رقیب بخش خصوصی تلقی نکند و با مشارکت بخش خصوصی بتواند خیلی از مشکلات را رفع کند.

وی با تاکید بر لزوم تغییر هرچه سریع‌تر فرمانداران برای اجرای برنامه‌های مد نظر استاندار جدید، اظهار کرد: فرمانداران نقش اساسی در شهرستان‌ها دارند؛ همان طور که یک استاندار نقش مهمی در حاکمیت یک استان دارد. آقای مظفری باید ابتدا عملکرد افراد را ارزیابی کند و با توجه به فرصت‌هایی که شهرستان دارد، برای تعیین فرماندار تصمیم بگیرد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به نگاه دکتر پزشکیان که تخصص‌گرایی و استفاده بهینه از منابع است، انتظار داریم تغییرات در استان بر همین اساس لحاظ شود. خیلی از شهرستان‌ها هستند که فرصت‌های زیادی جهت رشد و آبادانی دارند، اما به دلیل عدم هماهنگی در حاکمیت شهرستان، تا کنون رشد متناسب نداشته‌اند. 

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403071915028
  • خبرنگار : 50663