استاد دانشگاه تهران:

نقشه اسرائیل با مقاومت فلسطینی‌ها نقش بر آب شد

استاد دانشگاه تهران با اشاره به عملیات طوفان الاقصی گفت: اگر کشورهای عربی به پیمان ابراهیم می‌پیوستند، آرمان فلسطین نابود می‌شد؛ اما مقاومت فلسطینی‌ها نقشه اسرائیل را به شکست کشاند.

به گزارش ایسنا، نشست دانشجویی با عنوان ناگفته‌های صهیونیسم به همراه اکران مستند «اسرائیلیسم» در دانشگاه سوره برگزار شد. 

مستند اسرائیلیسم، روایت دو جوان یهودی آمریکایی به نام سیمون زیمرمن و ایتان است که با این باور بزرگ شده‌اند که باید به هر قیمتی از دولت اسرائیل دفاع کنند. ایتان به ارتش اسرائیل می‌پیوندد و سیمون در میدان نبرد دیگر یعنی دانشگاه‌های آمریکا از اسرائیل حمایت می‌کند؛ اما بعد از مدتی هر دوی آن‌ها از مسیر خود برمی گردند و به جنبش های مخالف رژیم صهیونیستی می‌پیوندند.

فواد ایزدی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با حضور در این نشست با بیان اینکه اسرائیل دچار مشکلات جمعیتی شده است، اظهار کرد: بنا به گزارش روزنامه‌های این رژیم، برخلاف ۳۰ سال گذشته، جمعیت فلسطینی‌ها نسبت به رژیم صهیونیستی بیشتر شده است و در صورت برگزاری انتخابات، قطعا فردی فلسطینی به عنوان رئیس دولت در مناطق اشغالی انتخاب خواهد شد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: با وجود نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه، هنوز تعادل جمعیت به نفع فلسطین است و میزان زاد و ولد آنها بیشتر است. علاوه بر این، تعداد یهودیان سکولار نسبت به یهودیان متشرع نیز در حال کاهش است که باعث تغییراتی در خود رژیم صهیونیستی شده است.

وی افزود: برای یهودیان سکولار زندگی تحت قوانین یهودیان متشرع دشوار شده و این امر باعث مهاجرت معکوس در این مناطق شده است. بسیاری از مهاجران به امید وعده‌های رنگارنگ و امکانات فراوان به این مناطق مهاجرت کردند.

ایزدی بیان کرد: علاوه بر تغییرات در ساختار جمعیتی رژیم صهیونیستی، ساختار جمعیتی در آمریکا نیز به نفع رنگین‌پوستان در حال تغییر است که در سال‌های آینده بر حمایت از رژیم صهیونیستی تأثیر منفی خواهد گذاشت.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: با افزایش جنایت‌های رژیم صهیونیستی، آگاهی مردم جهان نسبت به ماهیت این رژیم غاصب بیشتر شده است و هزینه حمایت از آنها را افزایش داده است.

وی افزود: در تاریخ ایران، این اولین بار است که کشور درباره یک موضوع بین‌المللی مرجعیت پیدا کرده و ایران در حال حاضر پرچم‌دار حمایت از مردم فلسطین در جهان است.

به گفته وی، روند حمایت از رژیم صهیونیستی به شدت در حال کاهش است و اعتراضات و اقدامات دانشجویان در سراسر جهان به این موضوع کمک شایانی کرده است، به طوری که زنجیره حمایت از مردم فلسطین به دانشگاه‌های گران‌قیمتی مثل دانشگاه کلمبیا رسیده است. بنا به اعلام مقامات آمریکایی، ۲۰۰ دانشگاه درگیر موضوع حمایت از فلسطین هستند.

ایزدی بیان کرد: رژیم صهیونیستی رهبر چندصدهزار جوان بود و با ترور او، روند حق‌خواهی و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی متوقف نخواهد شد.

وی افزود: با ادامه این روند، اسرائیل قطعا مجبور به پذیرش پیشنهاد دو کشوری خواهد شد و این کشور در مسیر سراشیبی قرار دارد.

ایزدی بیان کرد: پیش از طوفان الاقصی، در دیداری که با امیرعبداللهیان داشتیم، من عنوان کردم که تنها در صورت حمله از سوی حماس، جریان پیمان ابراهیم متوقف خواهد شد که خوشبختانه با طوفان الاقصی، نقشه رژیم صهیونیستی نقش بر آب شد.

این استاد دانشگاه بیان کرد: اگر سعودی عادی‌سازی روابط را آغاز می‌کرد و سایر کشورهای عربی با تبعیت از عربستان به پیمان ابراهیم می‌پیوستند، آرمان فلسطین قطعا نابود می‌شد، اما با مقاومت دلیرانه مردم و با وجود شهادت مردم بی‌گناه، آرمان فلسطین زنده ماند و حتی تقویت شد.

انتهای پیام 

  • پنجشنبه/ ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403071915027
  • خبرنگار : 71974