از کشف ۴۰ قطعه سکه عتیقه تا انهدام باند سارقان کارت‌های عابر بانک در بابل

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از کشف ۴۰ قطعه انواع سکه عتیقه تاریخی و دستگیری یک متهم در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی داداش تبار درباره این خبر گفت: ماموران کلانتری ۱۳ این شهرستان در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت یک نفر در زمینه نگهداری و فروش عتیقه، موضوع را بررسی و متهم مورد نظر را شناسایی و دستگیر کردند.

وی افزود: در بازرسی از کیف این متهم ۴۰ قطعه انواع سکه بسیار قدیمی و همچنین یک دستگاه فلزیاب کشف که در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این مسکوکات دارای قدمت فرهنگی و تاریخی هستند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل با اشاره به ادامه تحقیقات از متهم برای شناسایی نحوه فعالیت این فرد در تهیه و فروش اشیای عتیقه و رابطان او اظهار کرد: قاچاق اشیاء عتیقه و آثار باستانی، تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می‌رود که در این رابطه از شهروندان می‌خواهیم در صورت اطلاع از فعالیت افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه، مراتب را به پلیس اطلاع دهند.

انهدام باند سارقان کارت‌های عابر بانک در بابل

جانشین انتظامی استان مازندران از دستگیری ۴ نفر اعضای باند سرقت که با تعویض کارت‌های عابر بانک بیش از ۵ میلیارد ریال برداشت کرده بودند، خبر داد.

سردارسید موسی حسینی نیز در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی شکایت و مراجعه تعدادی از شهروندان بابلی مبنی بر سرقت کارت‌های عابر بانکی‌شان و برداشت غیرمجاز از این کارت‌ها، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان بابل قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه از مال باختگان مشخص شد سارقان غیر بومی با لهجه عربی و با القای غریب بودن و عدم آشنایی با دستگاه کارتخوان، در خواست شارژ تلفن همراه را می‌کردند و در فرصت مناسب با متوجه شدن رمزکارت، کارت‌های عابربانک مالباختگان را با کارت‌های تقلبی تعویض می‌کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، جانشین انتظامی استان مازندران یادآور شد: در بررسی‌ها تخصصی چهره سارقان و محل تردد آنان شناسایی و طی هماهنگی به عمل آمده با مرجع قضایی، کارآگاهان موفق شدند در مراقبت‌های ویژه پلیسی، زمانی که متهمان قصد فریب شهروند دیگری را داشتند آنان را شناسایی و دستگیر کنند.

سردار حسینی با بیان اینکه ۴ متهم دستگیر شده در تحقیقات پلیسی به ۱۸ فقره سرقت و برداشت بیش از ۵ میلیارد ریال از حساب مالباختگان اعتراف کردند، اظهار کرد: مقادیر زیادی اموال خریداری شده با کارت‌های عابر بانک سرقتی از مخفیگاه متهمان کشف متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403071915018
  • خبرنگار :