تصویب بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حوزه راه‌های روستایی چهارمحال و بختیاری

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال در خصوص اعتبارات حوزه اداره فنی و نظارت برای سال جاری مصوب شد که پیش‌بینی می‌شود این مقدار تا ۱۲۰۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

مهدی مرتضوی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص عملکرد معاونت فنی و راه‌های فرعی و روستایی چهارمحال و بختیاری در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری، اظهار کرد: بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال در خصوص اعتبارات حوزه اداره فنی و نظارت برای سال جاری مصوب شد که پیش‌بینی می‌شود این مقدار تا ۱۲۰۰ میلیارد ریال افزایش یابد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۰۰درصدی داشته است.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: این پروژه‌ها شامل احداث راهدارخانه بین راهی گوشنگلی، احداث ساختمان مرکزی شهرستان‌های لردگان، ساختمان مرکزی شهرستان فارسان، ساختمان مرکزی شهرستان بن، ساختمان مرکزی شهرستان سامان است.

وی با بیان اینکه اعتبار اختصاص یافته برای چهار ساختمان مرکزی شهرستان‌ها بالغ بر ۶۸۰ میلیارد ریال است، افزود: ساختمان راهداخانه گوشنگلی در حال حاضر به مرحله اتمام سازه بتنی رسیده، ساختمان مرکزی شهرستان‌های لردگان در مرحله تاسیسات و نمای ساختمان، ساختمان مرکزی شهرستان فارسان در حال انجام عملیات خاکبرداری و اجرای فونداسیون، ساختمان مرکزی شهرستان بن پایان فونداسیون ساختمان  ساختمان مرکزی شهرستان سامان نیز در مرحله اجرای عملیات خاکبرداری و فونداسیون است.

مرتضوی‌زاده بیان کرد: سوله اجرای ساختمان اداری شهرستان شهرکرد و ساختمان قانون تردد شماره دو، احداث نمازخانه شهرکرد به اصفهان در دست اقدام و تا پایان مهرماه قابل افتتاح و بهره‌برداری است که اعتبار هزینه شده آن‌ها بیش از ۲۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با بیان اینکه احداث پنج سوله شن و نمک در دست اقدام است، تصریح کرد: راهدارخانه‌های مرکزی شهرستان‌های اردل، کیار، بروجن، فارسان و راهدارخانه بین راهی کارون ۴ تا پایان مهرماه قابل بهره‌برداری بوده که اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال است.

۲۱ مدرسه حاشیه راه‌های روستایی استان از راه آسفالت بهره‌مند شدند

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: برنامه‌ریزی احداث سه سوله شن و نمک در شهرستان‌های شهرکرد، بن و خانمیرزا در دست اقدام و اعتبار هر سوله ۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی در خصوص اقدامات در راه‌های فرعی و روستایی دانش‌آموزان، بیان کرد: ۲۱ مدرسه حاشیه راه‌های روستایی استان از راه آسفالت بهره‌مند شدند.

مرتضوی‌زاده در خصوص عملکرد ۶ ماهه نگهداری از راه‌های روستایی و فرعی، افزود: در این حوزه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۹۰ کیلومتر روکش مجدد در راه‌های روستایی و فرعی انجام شده که این عملیات شامل روکش آسفالت تقویتی گرم، آسفالت حفاظتی، لکه‌گیری و ریگلاژی است و امید می‌رود این عملکرد تا پایان سال به ۱۲۰ کیلومتر افزایش پیدا کند.

وی گفت: در حوزه ساخت راه‌های روستایی در خصوص عملکرد ۶ ماهه ابتدایی سال تاکنون ۵۷ کیلومتر از راه‌های روستایی زیر سازی و بستر سازی شده که از جمله می‌توان به احداث ۱۴ دهانه پل و بهره‌برداری از ۲۱ کیلومتر راه روستایی اشاره کرد که در صورت تامین اعتبار لازم پیش بینی می‌شود تا پایان سال بتوان به عدد ۳۵ کیلومتر احداث راه روستایی رسید.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403071914975
  • خبرنگار : 50975