کارنامه غول خودروهای برقی آمریکا سبز شد

داده‌های انجمن خودروهای مسافری چین نشان داد که فروش خودروهای برقی ساخت چین تسلا در ماه سپتامبر ۱۹.۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، تحویل خودروهای مدل ۳ و مدل Y ساخت چین نسبت به ماه قبل ۱.۹ درصد افزایش داشته است. این شرکت قبلاً تحویل سه ماهه جهانی را اعلام کرده است اما فروش دقیقی در چین نداشته است.

بی‌وای‌دی، رقیب چینی با مجموعه خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی خود، بهترین ماه خود را با ۴۵.۵۶ درصد افزایش سالانه در فروش خودروهای سواری به ۴۱۷ هزار و ۶۰۳ دستگاه در سپتامبر به ثبت رساند. نتایج بی‌وای‌دی نشان داد که ۳۳ هزار و ۱۲ خودروی بی‌وای‌دی یا ۷.۹ درصد از کل فروش، در خارج از کشور فروخته شده است.

تسلا با افزایش ماه سپتامبر، شاهد رشد ۱۲ درصدی در فروش خودروهای برقی ساخت چین در دوره جولای تا سپتامبر بود که اولین رشد سه ماهه آن در سال جاری است. غول خودروهای برقی ایالات‌متحده مشوق‌هایی را برای تشویق مصرف‌کنندگان در بزرگترین بازار خودروی جهان که رقبای خود از جمله اکسپنگ و نیو برای عرضه مدل‌های اقتصادی جدید رقابت می‌کردند، گسترش داده است.

به گزارش رویترز، تسلا همچنین قصد دارد یک مدل ۶ صندلی از پرفروش ترین و در عین حال قدیمی مدل Y خود را از اواخر سال ۲۰۲۵ در چین تولید کند. این تولیدکننده خودروهای الکتریکی، با توجه به رونمایی روباتاکسی خود در ۱۰ اکتبر اعلام کرد که در مسیر ارائه سیستم خودران تسلا(FSD) در چین و اروپا در سال آینده و در انتظار تایید است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1403071914964
  • خبرنگار : 50105