ایسنا گزارش می‌دهد

در نشست فعالان گردشگری استان کرمان با مسئولان چه گذشت؟

شامگاه ۱۸ مهرماه گردهمایی فعالان و مسئولان گردشگری استان کرمان با حضور استاندار، معاون اقتصادی استانداری، مدیرکل میراث فرهنگی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و جمعی از فعالان بخش خصوصی برگزار شد.

سیدمهدی طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در این نشست با بیان اینکه کرمان متناسب با آنچه بوده، معرفی نشده و باید در این حوزه کار کنیم، افزود: کرمان مشکل عرضه دارد و اگر خوب عرضه شود، تقاضا شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مشکل اساسی کرمان، نگاه مدیران و بخش خصوصی است، گفت: گردشگری یک پیشران اقتصادی است و در استان نگاه فانتزی به این بخش وجود دارد و باید بپذیریم گردشگری می‌تواند اقتصاد زاینده، تجدیدپذیر و روبه پیشرفت باشد.

طبیب زاده با تاکید بر اینکه کرمان باید از طریق رویدادهای تخصصی معرفی شود، افزود: این استان مرکز معدن، پسته و فرش کشور است و باید رویدادهای داخلی و بین‌المللی این موضوعات در کرمان برگزار شود و با ورود افراد و فعالان و گردشگران به این رویدادها، اقتصاد رونق می‌گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: گردشگری استان کرمان بر سه پایه جاذبه‌های میراثی، تاریخی فرهنگی و طبیعی غنی است و مراکز تفریحی و خرید یکی از جنبه‌های تفریحی و گردشگری هستند باید مرکز خرید بین‌الملل راه‌اندازی شود تا حلقه‌ها کامل شود.

وی با اشاره به اینکه گردشگری هم مانند یک کالاست، تصریح کرد: باید مشتری شناسایی و ارتباط بین مشتری و کالا را برقرار کنیم.

طبیب زاده بیان کرد: باید به مثلث گردشگری فارس یزد و اصفهان وصل شویم و پتانسیل‌های استان کرمان معرفی و به مقصد گردشگری بی‌نظیر تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، محمدرضا بهرامی رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی و میراث فرهنگی استان کرمان اظهار کرد: می‌توانیم به یک مقصد گردشگری تبدیل شویم و این حوزه سرمایه‌گذاری کم و اشتغال زیاد دارد و می‌تواند موجب رونق اقتصاد شود.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های ما درست نیست، افزود: هواپیما به حد کافی نداریم، لوکوموتیو اتوبوس و حتی ون برای گردشگری نداریم و اگر قرار باشد ما کرمان را به مقصد گردشگری تبدیل کنیم، باید یکدل و یکصدا و بخش خصوصی، دولت و رسانه‌ها کنار هم کار کنیم تا به این هدف برسیم.

بهرامی با انتقاد از سخت‌گیری‌ها در صدور مجوز برای بخش خصوصی، به مشکلات مالیات و سنگ‌اندازی‌ها در پیش پای سرمایه‌گذاران اشاره کرد.

همچنین امیر حسن زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان در این نشست بر اهمیت صنعت گردشگری تاکید کرد و با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان گفت: دولت در حوزه مجوزها کمک کرده و بخش خصوصی پای کار آمده اما کرمان معرفی نشده و فعالان گردشگری باید کنسرسیوم شرکت تبلیغاتی ایجاد و به ما بگویند چه کنیم.

وی اظهار کرد: استان کرمان در توریسم درمانی، سنگ‌های قیمتی، کویر و... جاذبه‌های زیادی دارد و با همدلی مسئولان و بخش خصوصی، پرواز کرمان – دبی راه‌اندازی شده و باید از همه این ظرفیت‌ها استفاده شود.

همچنین تجلی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: بر اساس آمار و ارقام، بین ۳۵ تا ۵۰ درصد هزینه‌های گردشگری مربوط به حوزه غذا است و اگر در این حوزه سرمایه‌گذاری کنیم، با گردشگری غذا، تنوع اقتصادی ایجاد می‌شود، ضمن اینکه ۴۰ غذای بومی در استان کرمان داریم.

وی افزود: شرکت‌های معدنی می‌توانند از محل مسئولیت‌های اجتماعی در حوزه گردشگری سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش ایسنا، لزوم فعالیت رسانه‌ها در حوزه گردشگری و معرفی ظرفیت‌ها، مسائل مالیاتی، رفع فیلترینگ، تامین مالی برای راهنمایان گردشگری برای تولید محتوا، بهره‌گیری از صندوق گردشگری برای بیمه راهنمایان گردشگری و ... از جمله دغدغه‌های مطرح شده از سوی فعالان گردشگری کرمان در این نشست بود.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403071914938
  • خبرنگار : 50187