اعتراض بلاگرهای نظامی روسیه به فیلتر «دیسکورد»

اقدام روسیه در ممنوعیت «دیسکورد» که پلتفرم پیام‌رسان محبوب گیمرها و برنامه‌نویسان است، انتقاد بلاگرهای نظامی را برانگیخت که می‌گویند این اپلیکیشن توسط اپراتورهای پهپاد در خط مقدم جنگ در اوکراین استفاده می‌شود.

به گزارش ایسنا، این غوغا پس از آن به پا شد که رگولاتور اینترنت روسیه روز سه شنبه «دیسکورد» را به دلیل نگرانی از استفاده از آن برای استخدام افراد برای  انجام حملات تروریستی و فروش مواد مخدر، به لیست رو به رشدی از اپلیکیشن‌های اجتماعی که فیلتر شده‌اند، اضافه کرد.

کانال تلگرامی «فایتربامبر» که به هوانوردی نظامی متمرکز است و بیش از ۵۳۰ هزار عضو دارد، این اقدام را «خنجری از پشت» خواند. این وبلاگ روز چهارشنبه نوشت: متاسفانه، مقامات روسیه از «واقعیت، مردم و ارتش» دور هستند.

کانال «ریبار» که ارتباطاتی با ارتش دارد و بیش از ۱.۳ میلیون نفر آن را دنبال می‌کنند، اعلام کرد این ممنوعیت به معنای آن است که  برخی از مراکز فرماندهی ممکن است بدون پخش تصویری پهپاد بمانند. در این بیانیه آمده است: «وزارت دفاع هیچ جایگزینی برای نیروها فراهم نکرده است».

بلاگرهای نظامی از زمان آغاز جنگ در اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲، به یک عامل تاثیرگذار در رسانه های روسیه تبدیل شده اند. اوایل امسال، غوغا در تلگرام، پارلمان روسیه را واداشت لایحه ای را پس بگیرد که استفاده از دستگاههای مجهز به اتصال اینترنت را برای سربازان و افسران در خطوط مقدم ممنوع می کرد.

«دیسکورد» که بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد، در سراسر جهان زیر ذره بین رفته است زیرا رگولاتورها به دنبال کنترل بیشتر پلتفرم‌های دیجیتالی هستند. ترکیه هم هفته جاری به دلیل نگرانی از استفاده گروه‌های هرزه نگاری کودکان از «دیسکورد»، این برنامه را مسدود کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، سایر پلتفرم‌های رسانه اجتماعی شامل یوتیوب، فیس‌بوک، ایکس و اینستاگرام از زمان آغاز جنگ اوکراین، در روسیه فیلتر شده اند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1403071914927
  • خبرنگار : 71263