مدیر امور پژوهشی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران خبر داد

ابلاغ نظام نامه پژوهشی شهرداری تهران به تمام واحدهای تابعه

مدیریت کاربست و امور پژوهشی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران از ابلاغ نظام نامه پژوهشی شهرداری تهران به تمام واحدهای تابعه از سوی شهردار تهران خبر داد.

نبی الله رمضانی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص رویکرد جدید در دوره مدیریت شهری دوره ششم گفت: تعریف و انجام پروژه‌های پژوهشی و مطالعاتی معطوف به پژوهش‌های کاربست محور است. کاربست پژوهش یکی از مفاهیم بسیار مهم در مدیریت پژوهشی است که به اعتقاد برخی بی توجهی به آن، موجب بی ثمر ماندن تلاش‌های پژوهشی می‌شود.

وی ادامه داد: در همین راستا شهردار تهران نسبت به ابلاغ نظام نامه پژوهشی شهرداری تهران به تمام واحدهای تابعه شهرداری تهران اقدام کرد که هدف آن، انجام مطالعات و پژوهش‌های راهبردی، مسئله‌محور و کاربردی در شهرداری تهران است. 

رمضانی با اشاره به اینکه نظام نامه مذکور بالاترین سند در حوزه سیاست گذاری، راهبری و مدیریت فعالیت های مطالعاتی و پژوهشی می باشد افزود: یکی از ارکان اصلی که در مدیریت شهری جدید بیشتر به آن توجه و پرداخته شد ارتقاء کارایی، اثربخشی، کاربردی و کاربست محور بودن پژوهش‌ها است. در این راستا در ساختار سازمانی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران مدیریتی تحت عنوان مدیریت کاربست امور پژوهشی ایجاد و راه اندازی شد. 

وی در تشریح وظایف این کاربست گفت: پیگیری وضعیت کاربست پروژه های مطالعاتی از مراجع مربوطه، همکاری در عملیاتی کردن یافته ها و کاربست فعالیت های پژوهشی و رفع موانع احتمالی و هماهنگی با واحدهای ذیربط در خصوص تجاری سازی و ترویج دستاوردهای پژوهشی از وظایف این کار بست است.

مدیریت کاربست و امور پژوهشی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران تاکید کرد: این مدیریت به منظور پایش و رهگیری کاربست نتایج طرح ها، فعالیت های مطالعاتی و پژوهشی؛ از ابتدای تعریف تا خاتمه پروژه به واسطه وظیفه ذاتی خود که رصد و پیگیری اجرایی نمودن یافته های پژوهش در کنار گروه های مطالعاتی از مرحله تدوین و تدقیق شرح خدمات، حین فرآیند انجام پروژه و پس از خاتمه پژوهش حضور موثر و پر رنگ دارد. 

وی با اشاره به دریافت گزارش از پیاده سازی نتایج پروژه ها از بهره برداران پروژه های مطالعاتی که واحدهای زیرمجموعه شهرداری هستند، گفت: از بین ۱۵۹ پروژه پژوهشی که بین سال های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ عقد قرارداد شده و دارای خروجی پژوهشی می باشند، ۱۱۰ پروژه اتمام یافته است که خروجی های ۴۲ عنوان پژوهش از جمله لایحه، دستورالعمل، آیین نامه و برنامه عملیاتی به کاربست رسیده‌اند. 

رمضانی در خصوص تدوین پیش نویس ارزیابی نظام پژوهش و نوآوری در سازمانها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران گفت: مدیریت کاربست به منظور اهتمام بیشتر معاونت‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری در پیگیری و اجرایی شدن نتایج مطالعات با همکاری اداره کل برنامه ریزی، بودجه و کنترل عملکرد شهرداری تهران نسبت به تدوین این پیش نویس به همراه شاخص‌ها و سنجه‌های ارزیابی اقدام کرده است که در نظر دارد با بهره مندی از این شیوه نامه، نتایج حاصله از آن در ارزیابی عملکرد سالیانه واحدهای زیر مجموعه شهرداری تهران لحاظ شود که این شیوه نامه نیز در مرحله تصویب و ابلاغ است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403071914907
  • خبرنگار : 71505