روسیه: اوکراین از غرب مواد شیمیایی دریافت می‌کند

سفارت روسیه در انگلیس گفت غرب در حال تسهیل عرضه مواد شیمیایی سمی ممنوعه به کی‌یف است تا از آن‌ها به عنوان سلاح شیمیایی در خط مقدم استفاده شود.

به گزارش ایسنا، سفارت روسیه در انگلیس این بیانیه را در پاسخ به دور جدیدی از تحریم‌های لندن علیه مسکو اعلام کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد این تحریم‌های جدید انگلیس علیه روسیه، بخش پدافند شیمیایی-زیستی-پرتوی نیروهای مسلح روسیه و رئیس آن ژنرال «ایگور کریلوف» را هدف قرار داده است و در عین حال دولت انگلیس، مسکو را به «نقض آشکار کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی» متهم می‌کند.

سفارت روسیه در انگلیس در بیانیه‌ای متذکر شد: «روسیه به‌طور جدی به هنجارهای حقوق بین‌الملل از جمله مفاد کنوانسیون ژنو و کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی پایبند است. تمام سلاح شیمیایی در زرادخانه نیروهای مسلح ما توسط بازرسی‌های بین‌المللی تایید شده است.»

این سفارت ضمن آنکه غرب جمهی را به تسهیل ارائه مواد سمی شیمیایی به نیروهای اوکراینی متهم کرد، گفت: «آنها با متهم کردن بی‌اساس روسیه، حقایق تایید شده استفاده از مواد سمی و مواد شیمیایی ممنوعه توسط نیروهای رژیم کی‌یف را در سکوت نگه می‌دارند.»

 ژنرال کریلوف چند روز پیش در این خصوص اظهار کرد: «فعالیت‌های آکادمی ملی علوم اوکراین در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ نشان دهنده علاقه ویژه رژیم کی‌یف به طراحی مواد شیمیایی است. همچنین  بیش از ۴۰ عضو نیروهای امنیتی اوکراین در ماه ژوئن در هلند در زمینه چگونگی گرفتن نمونه‌ها به منظور مستندسازی استفاده از مواد سمی آموزش دیدند.»

سفارت روسیه در انگلیس در پایان تاکید کرد: «روسیه شواهد غیرقابل انکاری از عرضه مواد شیمیایی سمی از سوی غرب به کی‌یف دارد.»

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403071914878
  • خبرنگار : 71660