تاسیس مراکز دانشگاهی جامع علمی و کاربردی سیستان و بلوچستان در جوار صنعت

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی سیستان و بلوچستان از تاسیس مراکز دانشگاهی جامع علمی و کاربردی سیستان و بلوچستان در جوار نواحی صنعتی استان خبر داد.

حسن میش مست نهی امروز ۱۹ مهرماه در نشست خبری افزود: دانشگاه جامع علمی و کاربردی در دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته برای تربیت دانشجویان با هدف آموزش های مهارتی در کنار سایر زیر نظام های آموزش عالی شکل گرفت و شروع به فعالیت کرد .

وی با توجه به اینکه در دهه نود،  ۳۰و ۳۶ مرکز علمی و کاربردی در سطح استان داشتیم، گفت: بر اساس یک مصوبه از شورای عالی اداری ، مراکز علمی و کاربردی وابسته به دستگاه های اجرایی از ادامه فعالیت منع شدند که این موضوع منجر به کاهش تعداد مراکز شد و ما از مهرماه سال گذشته با ۵ مرکز در سطح استان که ۳ مرکز در زاهدان و ۲  مرکز در ایرانشهر به فعالیت خود ادامه دادیم.

وی افزود: ما حدود ۲۵۰۰ تا دانشجوی فعال داریم که در ۳۶ رشته کارشناسی و ۲۹ رشته کاردانی مشغول تحصیل هستند و با احتساب دانشجویان ورودی مهرماه امسال و ظرفیتی که اعلام شده می توانیم حدود ۵۰۰تا ۷۰۰ دانشجو جدید را پذیرش کنیم .

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی سیستان و بلوچستان در ادامه بیان کرد: از جمله ماموریت‌هایی که دانشگاه پیگیری می‌کند آمایش رشته‌های آموزش عالی است و به این ترتیب رشته هایی که کم پذیرش هستند و یا پذیرش آنها بر اساس نیاز استان ها نیست چراغشان موقتا خاموش می شود اما مجوز آن رشته از دانشگاه سلب نمی شود تا در صورت نیاز مجدد ، به پذیرش دانشجو اقدام کنند. 

وی افزود: بر اساس سند آمایش استان ها این موضوع در استان ما هم دنبال شد و رشته هایی که کمتر از ۱۰ نفر پذیرش داشتند کنار گذاشته شد و رشته هایی که مورد نیاز اشتغال استان بود به شرط تضمین اشتغال، مجوز تاسیس گرفتند.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی ضمن اشاره به اینکه در برخی از استان های صنعتی کشور ، مراکز علمی و کاربردی داریم که در جوار صنعت هستند گفت: از آنجایی که ما در استان چنین مراکزی نداریم به دنبال تاسیس این گونه مراکز هستیم، در همین راستا در شهرستان کنارک مرکزی را در حوزه صید و صیادی تاسیس خواهیم کرد .

وی افزود: از جمله دیگر ماموریت های دانشگاه در بحث اشتغال طرح آباد است که با هدف اشتغال بر اساس نیاز استان ها که مخاطب آن دانشجویان سال آخر و دانش آموختگان دانشگاهی است را در حال اجرا داریم‌.

وی در ادامه بیان کرد: از جمله موضوعات دیگری که دانشگاه دنبال می‌کند  ارزیابی صلاحیت حرفه ای در دو بخش دولتی و صنفی و خصوصی است.

میش مست در پایان افزود: از سال گذشته دانشگاه جامع علمی کاربردی طرحی را دنبال می کند که به نام طرح نظارت هوشمند بوده و قرار بر این است دوربین های تحت شبکه ای در محل ورودی مراکز و سالن های امتحانی و محل برگزاری کارگاه های عملی نصب شود تا فعالیت دانشجویان و مراکز رصد شود.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۵
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403071914849
  • خبرنگار : 51000