معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان خبرداد

نمایه شدن اولین مجله دانشگاه علوم پزشکی همدان در پایگاه بین‌المللی اسکاپوس

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان از نمایه شدن مجله پژوهان، اولین مجله علمی و دانشجویی این دانشگاه، در پایگاه بین‌المللی اسکاپوس خبر داد.

دکتر رضا  شکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، این موفقیت را افتخاری برای دانشگاه علوم پزشکی همدان دانست و تأکید کرد: این مجله، متعلق به مرکز پژوهش دانشجویی است.

 دکتر شکوهی با اشاره به اینکه بیشتر مقالات این مجله از تحقیقات دانشجویی استخراج می‌شود، گفت:این مجله از سال ۱۳۸۱ به صورت چاپی و از سال ۱۳۹۱ به صورت فصلنامه و آنلاین منتشر می‌شود و از سال ۱۳۹۹ در حوزه سلامت کودک و نوجوان به زبان فارسی فعالیت می‌کند.

معاون  تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان ، مجله پژوهان را به عنوان اولین مجله علمی دانشجویی نمایه شده در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور معرفی کرد که موفق به نمایه شدن در پایگاه اسکاپوس شده است. 

 دکتر شکوهی گفت: این امر نشان‌دهنده کیفیت بالای مقالات و پژوهش‌های دانشجویان ما در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها است.

 وی همچنین به چاپ بیش از ۳۸۵ مقاله در مجله پژوهان از سال ۱۳۹۱ تاکنون اشاره و ابراز امیدواری کرد: پنج مجله دیگر دانشگاه که هم‌اکنون تحت بررسی در پایگاه‌های معتبر جهانی هستند، امیدواریم به زودی نمایه شوند.

معاون  تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: در سال‌های اخیر، بیش از هفت مجله دانشگاه علوم پزشکی همدان در پایگاه‌های معتبر جهانی نمایه شده‌اند و این موفقیت‌ها تأثیر بسزایی بر ارتقاء کیفیت مقالات دانشجویان و رتبه‌بندی دانشگاه دارد." 

دکتر شکوهی خاطرنشان کرد: این دستاوردهای علمی نه تنها اعتبار دانشگاه را افزایش می‌دهد، بلکه به پیشرفت‌های پژوهشی و علمی دانشجویان نیز کمک شایانی خواهد کرد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403071914847
  • خبرنگار : 50980